„Ne próbálja ki otthon” – olvashatjuk azok előtt a videók és más tartalmak előtt, amelyek kifejezetten veszélyes tevékenységeket mutatnak be. Ebből kiindulva a most következő cikk elején pedig a „ne próbálja ki az utakon” figyelmeztetést kellene feltüntetni, hiszen egy 166 km/h-s átlagsebességgel megtett közúti autózásról szól. A helyszín pedig nem a német sztráda, ahol ez akár még bele is férhetne, hanem az USA, a keleti parttól a nyugatiig.
Az Amerikai Egyesült Államok a Föld két legnagyobb óceánja, a Csendes és az Atlanti közé „ékelődött be” (már, ha egy Magyarországnál nagyjából százszor nagyobb területű ország esetén használhatjuk ezt a kifejezést), így szinte természetes, hogy az embereket régóta izgatja, mennyi idő alatt lehet elérni egyik „nagy víztől” a másikig, azaz pl. New Yorktól Los Angelesig.
Ha azt vesszük, hogy Forrest Gump a sokak által kedvelt 1994-es filmben oda-vissza is megtette az utat futva, akkor autóval igazán nem tűnik nagy kunsztnak a távolság leküzdése. Na, de 27 óra és 25 perc alatt? Az már igencsak figyelemre méltó – és persze szabálytalan. Éppen ezért véletlenül sem „promóciós” célból emlékezünk meg a friss rekordról, inkább csak bemutatjuk, hogy született meg a nem mindennapi csúcs.
Először is kellett hozzá egy megszállott trió, jelesül Arne Toman, Doug Tabbutt és Berkeley Chadwick, akik a több mint egynapos út során összesen csak 22 percet töltöttek egyhelyben állva. A következő összetevő egy 2015-ös Mercedes E63 AMG volt, amely szériaváltozatában is kb. 600 lóerős, de azért a biztos siker érdekében 800 lóerősre tuningolták. A megállások minimalizálása miatt hozzányúltak az üzemanyagtartályhoz is, amelynek kapacitását 250 literesre bővítették.
Az utat minden apró részletre kiterjedő tervezés előzte meg. Olyan időpont kellett, amikor viszonylag kevesen vannak az utakon, azaz például nem lehetett túl közel karácsonyhoz, vagy az USA-ban hasonlóan nagy ünnepnek számító hálaadáshoz. A rajt pontos dátumának kijelöléséhez az időjárásjelentéseket is folyamatosan figyelni kellett, hisz minél kevesebb az esős szakasz, annál nagyobb az esély az állandó gyors tempóra.
A talán legfontosabb pedig az ideális útvonal kiválasztása volt: a kocsi végül New York Manhattan városrészéből startolt, és a már említett 27 óra 25 perc elteltével a Los Angeles-i Redondo Beach-re érkezett meg. A 2824 mérföldes, azaz 4547 kilométeres út átlagsebessége így 166 km/h volt, de akadt szakasz, ahol 311 km/h-val repesztett a Mercedes.
A fentebb leírt 22 perces állásidőből alighanem már kiderült: hatósági intézkedésre nem került sor az út során, ami egyébként nemcsak a véletlen műve. A csapatot 18 fős gárda segítette, amely előre felderítette az utat, de ha ez nem lett volna elég, a kocsi is fel volt szerelve számos „elhárító” berendezéssel (pl. radardetektor, lézerblokkoló). Egy újabb adalék ahhoz, ami miatt a rekordot „nem hivatalosként” tartják számon.
Követendő példaként tehát semmiképp sem állítanánk az újdonsült csúcstartó triót, mint ahogy abban sem vagyunk teljesen biztosnak, hogy a Mercedes háza táján örülnek az ezzel járó extra hírverésnek. Mindenesetre a sors ironikus módon valamelyest igazságot szolgáltatott a több mint egy napon át a sebességhatárokra fittyet hányó csapatnak. Az út alatt ugyanis nem kapcsolták le őket, de amikor a Los Angeles-i céltól az ünneplés helyszínére indultak, egy rendőr igazoltatta őket: gyanús rendszámtábla miatt.