Csúcsverda egy „karnyújtásnyira”

Csúcsverda egy „karnyújtásnyira”

A világ egyik legújabb, tisztán elektromos szuperautójára pillantva nem igazán gondol arra az ember, hogy ez a csoda Magyarországtól mindössze 100 kilométerre készül. Pedig a napokban bemutatott Rimac C_Two prototípusát Zágráb mellett rakták össze, és – megfelelő igény esetén – a további betervezett 150 példány gyártására is ott kerül majd sor.

Ahogy azt egy hiperjárműtől megszokhattuk, a C-Two is a legek kocsija: a leggyorsabb, a legizmosabb és persze a legdrágább. Utóbbival kezdve, az ára a hírek szerint 2,2 millió euró, azaz átszámítva mintegy 690 millió forint lesz. Ezt látva meglehetősen merész vállalásnak tűnik a 150 tervbe vett darab, főként, hogy a horvát cég előző modelljéből, a Concept One-ból összesen 8 talált gazdára.

Más kérdés, hogy a C_Two a műszaki paraméterei alapján joggal tarthat igényt a dúsgazdag sebességmániások érdeklődésére. A négy villanymotorja összesen 1914 lóerő leadására képes, amihez 2300 Nm-es csúcsnyomaték társul. A kerekeknél helyet kapó, egyenként vezérelhető elektromotorokat úgy építették be, hogy az autó képes legyen négykerekes tapadást biztosítani, ám adott esetben hátsókerekes, „driftelős” üzemmódban is használhatóvá váljon.

A fenti összteljesítménnyel a hiperautó a tesztek alapján 1,85 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, míg a végsebessége valamivel 410 km/h felett lehet. Az összesen 120 kWh-s akkucsomag állítólag 550 km megtételére is elegendő újratöltés nélkül – no, nem a legsportosabb stílusban vezetve.

A C_Two szériaváltozatát akár már a jövő évi Genfi Autószalonon meg lehet tekinteni, és az elképzelések alapján a sorozatgyártás is elindulna 2020-ban. Az persze kérdés, hogy tényleg sikerül-e elérni az ebben a kategóriában már tekintélyesnek nevezhető másfélszázas határt, mindenesetre a Rimacban több nagy cég is lát fantáziát. A horvát vállalatban mostanra 15,5%-os tulajdonrészt vásárolt a Porsche, de érdekelt a cégben a Hyundai és a Kia is, csakúgy, mint a világ egyik vezető autós akkumulátor gyártója, a kínai Camel Group.

Ha egyébként valakinek már ismerős volt a Rimac név, az nem véletlen. Azon túl, hogy itt vannak a „szomszédban”, 2017-ben már szerepeltek az autós hírfolyamban, akkor ugyanis a már említett Concept One volánja mögött Richard Hammond népszerű brit műsorvezető balesetezett a svájci Alpokban. A tévésztár nem szenvedett maradandó sérüléseket, ám az autó teljesen kiégett. Az akkori nem túl pozitív reklám után tehát a horvátokra most igencsak ráférnéne, ha a C_Two eladási adatai figyelemre méltóan alakulnának.