Képzeljék el, hogy ülnek egy 600 lóerős, akár 340 km/h-s sebességre is képes sportautóban – viszont csak olyan tempóban döcöghetnek, amivel még lakott területen belül is csak kicsivel lépnék át a megengedett határt. Pedig vannak, akiknek nap mint nap meg kell barátkozni ezzel a minden bizonnyal őrjítő helyzettel. A bolognai repülőtéren 2013 óta teljesítenek speciális szolgálatot Lamborghinik, amelyek közül nemrég egy Huracán vette át a feladatot.
Egy-egy nagy teljesítményű kocsi nem idegen látvány a reptereken, hiszen különböző gyorsulási versenyek és bemutatók helyszínéül előszeretettel választják a légikikötők aszfaltcsíkjait. Ilyenkor persze repülőgépeket a közelbe sem engednek, sőt, gyakran már eleve lezárt létesítményekről van szó. Bolognában viszont mindennapos látvány egy utasszállító géppel a nyomában gördülő Lamborghini.
Úgynevezett felvezetőautókat a világ legtöbb repterén használnak. A dolguk, hogy a felszállni készülő vagy épp frissen landolt gépeket „elkísérjék” a kifutópályától a terminálig (vagy vissza) vezető úton. A leggyakrabban különböző pick-upokat vagy újabban SUV-ket alkalmaznak ebben a munkakörben, az említett helyen azonban stílszerű módon a környéken gyártott világhírű sportautómárkával szerződtek le.
A Lamborghini és a Guglielmo Marconi Repülőtér közti együttműködés immár hat éve tart. Ennek egyik elemeként a főbejárat közelében egy kisebb Lamborghini-kiállítás is megtekinthető, ahol a gyártó több legendás modellje is várja az arra járókat. A megállapodás része az is, hogy a Lamborghini gondoskodik az ominózus felvezetőautókról. Az évek során már hat különböző típus kapott ilyen szerepet, a legújabb közülük a most szolgálatba állt Huracán RWD.
A 2014 óta gyártott kocsiban egy 5.2 literes, V10-es szívómotor dolgozik, teljesítménye pedig kevéssel 600 lóerő felett van. A másfél tonnás csúcsautó 2,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ig, kevesebb mint fél perc alatt a 300-as tempót is eléri, végsebessége pedig hivatalosan 341 km/h.
No, ezek azok, amikre egyáltalán nincs szükség a bolognai reptéren. A szabályok szerint ugyanis a gépeket csak legfeljebb 35 mérföld/órás, azaz 56 km/h-s sebességgel lehet kísérni. A Huracánt vezetni egy utasszállító előtt tehát olyasmi élmény lehet, mint a Forma–1-es pilótáknak „döcögni” a balesetek után beküldött safety car után.
A Lamborghini ennek ellenére komolyan veszi a feladatot, így a Huracánt természetesen ellátták minden a szóban forgó pozíció betöltéséhez szükséges eszközzel. Ezek főként kommunikációs berendezések, amelyekkel a sofőr az irányítótoronnyal és a mögötte haladó gép fedélzetével tarthat kapcsolatot. A kocsi tetejére pedig felkerült a jól ismert „Follow me”, vagyis „Kövess!” felirat megjelenítésére képes megkülönböztető jelzés. Mindez aerodinamikai szempontból nem tesz túl jót az autónak – más kérdés, hogy az 50-es tempót azért vélhetően így is simán abszolválja. Egyesben.