Másfél évtizede sincs, hogy az első Tesla autó kigördült az utakra, mégis akad olyan példány, amely már több mint 1,5 millió kilométert futott! A nem akármilyen teljesítmény egy német taxis nevéhez fűződik, akinek 8 év sem kellett ahhoz, hogy – képletesen – nagyjából 37-szer megkerülje a Földet Model S P85-ös kocsijával. Az abszolút rekordtól persze még ő is messze van…
Hansjörg von Gemmingen korábban egy Tesla Roadsterrel szállította az utasokat Baden-Württemberg tartományban, egészen 633 ezer kilométerig jutva. 2014 márciusában döntött a csere mellett, amikor is használtan megvásárolta a bevezetőben említett kocsit, amelynek órája akkor kb. 30 ezer km-t mutatott. A Model S P85-tel pedig még nagyobb iramot kezdett diktálni, olyannyira, hogy 2019 nyarán a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült, járműve ugyanis első Teslaként átlépte az 1 millió km-es álomhatárt.
A lendülete pedig azóta sem tört meg, sőt: a napokban osztott meg egy fotót a Facebook-oldalán, amely szerint immár másfél millió km-nél jár! Ezt azt jelenti, hogy mióta nála van az autó, naponta átlagosan 520 kilométert ment vele, ami bármilyen technológia esetén figyelemre méltó lenne, ráadásul a Model S P85 hatótávja még az optimistább NEDC-mérés szerint is kevesebb ennél, azaz von Gemmingennek a vezetés mellett a töltési időkre is folyamatosan figyelnie kell.
Adja magát a kérdés, hogy a jókora távolság mennyire hagyott nyomot a kocsi műszaki állapotán. A nemzetközi sajtóban megjelent beszámolók szerint a csúcstartó Tesla legalább a negyedik akkumulátorcsomagját és ötödik villanymotorját „fogyasztja”. Maga a tulajdonos legutóbb az 1 millió km-es küszöb átlépésénél összesítette a szervizköltségeit, amik akkor 13 ezer euróra, mai árfolyamon számolva mintegy 4,7 millió forintra rúgtak.
Egy biztos, a német taxis munkabírása megsüvegelendő, ezzel együtt még jó pár évig az utakon kell maradnia, ha meg akarja dönteni a világrekordot. Azt ugyanis egy 1966-os Volvo P1800-as tartja, amely amerikai tulajdonosa, Irv Gordon alatt 3,25 millió mérföldet (kb. 5,2 millió kilométert) tett meg. A pár éve elhunyt férfi számtalanszor keresztülszelte Amerikát a svéd gyártó remekművével, gyakran autós rendezvényről autós rendezvényre járva.
A ranglista második helyezettje, a görög Gregorios Sachinidis viszont von Gemmingenhez hasonlóan taxizással gyűjtögette a kilométereket, összesen 4,6 milliót egy 1976-os Mercedes-Benz 240D volánja mögött. Produkciójára a Mercedes is felfigyelt, és a több mint megbízhatónak bizonyuló járműve helyett 2004-ben átadott neki egy akkor vadonatúj C-osztályú kocsit, a sokat látott példány pedig a cég stuttgarti múzeumába került.
A Teslának egyelőre, már csak fiatal kora miatt is, nincs saját múzeuma, de ha egyszer lesz, könnyen lehet, hogy a szóban forgó Model S P85-ös is ott tölti majd „nyugdíjas éveit” – kérdés csak az, hány kilométerrel a háta mögött.