„Közkívánatra” itt az első összkerekes Jeep Avenger

„Közkívánatra” itt az első összkerekes Jeep Avenger

A mintegy másfél évvel ezelőtt debütált Jeep Avenger ugyan rögtön elnyerte sokak tetszését (tavaly a rangos Európai Év Autója díjat is bezsebelte), ám néhányan azért hiányolták a márkától korábban elválaszthatatlannak számító összkerékmeghajtást. A Stellantis konszern ernyője alá tartozó vállalatnál most pótolták ezt a hiányosságot, méghozzá a napokban hivatalosan is leleplezett Avenger 4xe képében. A lágy hibrid technológiával felvértezett, közvetlen elődjeinél több szempontból is „terepképesebb” kompakt szabadidő-autóval kapcsolatos tudnivalókat a CarXpert szervizhálózat friss cikkében igyekeztünk összegezni.

A fejlesztés fázisában még 4x4 néven emlegetett kocsiban egy 1.2 literes, háromhengeres, benzines erőforrás található, amely önmagában 136 lóerős teljesítményre képes. Ez egészül ki 2 – egyenként 28 lóerős – villanymotorral, melyek közül egyik az első, a másik a hátsó tengelyen kapott helyet. A hatsebességes, duplakuplungos automata váltóval felszerelt újdonság kívülről tehát nem tölthető, ám alacsony sebességnél képes tisztán elektromosan is haladni.

A Jeep elmondása szerint kb. 30 km/h-s tempóig a jármű mindig összkerekes üzemmódban vezethető, míg 30 és 90 km/h között az elsőkerék-meghajtás az alapértelmezett, de igény esetén a hátsó motor is be tud „avatkozni”. 90-es sebesség fölött viszont utóbbi opció már nem elérhető, elsősorban az üzemanyag-fogyasztás mérséklése miatt. A tesztek alapján egyébként a kocsi kb. 9,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége pedig 195 km/h.

A mérnökök tettek róla, hogy az új Avenger 4xe ne csak a hajtáslánc miatt emlékeztessen egy vérbeli Jeepre. A hasmagasságot további 1 centiméterrel megemelték, a cég elmondása alapján így az autó gázlómélysége 40 centiméter környékén van. A várható felhasználásra gondolva a lökhárítókat karcálló felülettel vonták be, a vonóhorog és a tetősín pedig az alapfelszereltség részei – ellentétben a feláras terepabroncsokkal.

A nagyjából 4,08 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,53 méter magas, ötajtós „mini-SUV” az anyavállalat lengyelországi üzemében készül majd, csakúgy, mint a vele azonos platformon (CMP) osztozó Alfa Romeo Junior és Fiat 600.  A típus többi tagjához hasonlóan a 4xe-t is az európai piacra szánták, ahol sajtóinformációk szerint az idei esztendő negyedik negyedévében jelenhet meg. Az Avengerek eddigi pályafutása kimondottan sikeresnek mondható (a szakmai fogadtatás mellett az eladási adatok szempontjából is), a Jeepnél pedig nem meglepő módon a sikersztori folytatását várják a brand hagyományaihoz visszatérő, összkerekes változattól.