A vártnál hamarabb jön az első hibrid Jeep

A vártnál hamarabb jön az első hibrid Jeep

„Húzzon egy sorszámot” – üzenhetjük azoknak a gyártóknak, akik napjaink trendjeit meglovagolva elkezdenek nyitni az elektromos autózás felé. Az erre az útra még csak most rálépő Jeepnek tehát meglehetősen magas sorszám jutott, ez persze nem jelenti azt, hogy ne találhatná meg a maga piacát a márka történetének első hibrid kocsija.

A Jeep Renegade PHEV-t eredetileg 2020 elejére ígérte az amerikai cég, ám úgy fest, felgyorsultak az események, és már az idei évben megérkezik az úttörő modell. Egyesek szerint a sietség oka, hogy az egyre magasabb eladási adatokat produkáló SUV-szegmensben is meglehetősen sok elektromos hajtással felszerelt autót harangoztak be mostanság, a Jeep pedig egész egyszerűen „be akarja előzni” a többieket (pl. a 2020-ra ígért Mercedes GLC 350e-t).

Abban azért biztosak lehetünk, hogy rohamtempójú fejlesztés ide vagy oda, a vadonatúj Renegade-ot aligha csapták össze. A hátsó tengelyre, a kerekek közé beépített villanymotor mellett egy 1.3 literes, négyhengeres turbómotort találunk benne, amelyeket együttesen figyelemre méltó teljesítményt képesek leadni. A hírek szerint 190 és 240 lóerős változatok érkeznek, utóbbi 7 másodperc alatt gyorsul majd 100-ra, ami házon belüli rekordot jelent.

A tisztán elektromos hajtással megtehető távot 50 km-re becsülik a tesztek alapján, és ilyen üzemmódban is kicsikarható akár 130 km/h-s végsebesség. Az akkumulátor az energia-visszanyerő rendszerek révén menet közben is tölthető, de persze ott a hagyományos konnektoros módszer is, amellyel 1,5-3 óra alatt lehet 100%-ig táplálni. A Renegade PHEV kombinált széndioxid-kibocsátását mindössze 50 g/km-re teszik.

A hibrid technológia ráadásul a Jeep márka védjegyének számító terepjáró-képességek terén sem jár lemondással, sőt. A nyomatékot megnövelték a mérnökök, ráadásul az elektronikus négykerék-hajtás miatt a hátsó tengely meghajtását nem hajtótengely, hanem villanymotor biztosítja. A két tengely ezáltal elválasztható egymástól, a nyomaték pedig külön szabályozható, ami hatékonyabb, mint egy mechanikus rendszernél.

Az 1987 óta a Chrysler Csoport birtokában lévő cég gyorsan leszögezte, rövidesen további hibrid és plug-in hibrid autókat jelentenek majd be. Ami az első fecske árát illeti, a várakozások szerint a Renegade PHEV-hez 40 ezer euróért (átszámítva nagyjából 13 millió forintért) lehet majd hozzájutni – ez nagyjából a másfél-kétszerese a meglévő Renegade modelleknek.

Érdekesség, hogy bár a bevezetőben úgy fogalmaztunk, „felgyorsultak az események”, ha összességében nézzük a dolgokat, a Jeep egyáltalán nem kapkodta el a hibridizációt, a cég ugyanis már 2008-ban bemutatott egy hasonló elven működő koncepcióautót, amiből tehát végül bő 11 év után lehet valóság. Persze, ahogy mondani szokták, jobb későn, mint soha.