A végére maradt a csattanó!

A végére maradt a csattanó!

A magyar autósport rajongóinak egészen december közepéig kellett várniuk az év legjobb hírére – de megérte! Michelisz Norbert ugyanis egy fordulatokkal teli szezonzáró után megszerezte a túraautó-világkupa (WTCR) 2019-es bajnoki címét. A Hyundai 35 esztendős versenyzője hazaérkezése után most jelezte: esze ágában sincs abbahagyni, és máris a jövő évi címvédés lebeg a szeme előtt!

Ha az ember semleges nézőként figyelte volna a WTCR idei utolsó futamait a malajziai Sepangból, egész biztosan jól szórakozott volna, hiszen technikai sportokban ritkán látható izgalmakban bővelkedtek az esőáztatta versenyek. Idehaza viszont a többség mégiscsak Michelisz Norbert sikeréért szorított, így pedig igazán idegtépő volt minden egyes kör.

Pedig egy ideig úgy tűnt, a magyar pilóta az első futam megnyerése után már a másodikon bebiztosíthatja az összetett győzelmet, azonban jött egy kicsúszás, és máris újra nyílt lett minden. A harmadik, egyben utolsó versenynek 10 pontos előnnyel vághatott neki honfitársunk, azonban néhány kör elteltével már „virtuálisan” legfőbb riválisa, Esteban Guerrieri érezhette nyeregben magát. Az argentin aztán a fűre csúszott, eltömődtek a hűtőnyílásai, ami után még a pontszerzésről is lemaradt – Michelisz pedig egy 4. hellyel ünnepelhetett.

A Hyundai i30 N TCR csapat magyar versenyzője összesen 372 pontot gyűjtött idén, megelőzve a 349 pontos Guerrierit és a 331 pontos Yvan Müllert. A szezonzáró nagy vesztese egyébként a Lynk&Co csapata volt, amely úgy utazott Malajziába, hogy Müllernek és Thed Björknek is volt még esélye az egyéni diadalra, azonban végül be kellett érniük a konstruktőri bajnoki címmel. Ezzel együtt így is történelmi tettet hajtottak végre, a Volvo kínai testvérmárkája lett ugyanis az első kínai csapat, amely bármilyen motorsportban felülhet a trónra.

Ami pedig Micheliszt illeti, ő túlzás nélkül a magyar autósport valaha volt legnagyobb sikerét érte el, és technikai sportokban se láttunk hasonló fegyvertényt Talmácsi Gábor 2007-es gyorsasági motoros vb-címe (125 köbcenti) óta. A diadal persze ki is járt neki, hiszen a múltban meglehetősen sokszor maradt le egy hajszállal a kitűzött célokról. Emlékezetes, hogy 2016-ban az utolsó körben csúszott ki a kezéből az egyéni vb 3. helye, egy évvel később pedig az idényzáróra még aranyesélyesként érkezett, de egy fékhiba megfosztotta a nagy esélytől.

Az idei év se indult simán, Marokkóban csak egy 11., egy 12. és egy 8. hely jött össze, ám azt követően minden hétvégén volt legalább egy dobogója Michelisznek, aki végül 5 futamgyőzelmet aratott. A WTCR-nek a 20 éves Tassi Attila személyében volt egy másik állandó magyar résztvevője is, egy Honda Civic volánja mögött a 24. helyen zárta az összetettet, legjobb eredménye egy 4. hely volt, a németországi 2. futamon.

Gondolhatnánk, hogy egy ilyen intenzív szezon után a jövő év jó ideig nem kerül még szóba, ám Michelisz már a ferihegyi repülőtéren világossá tette az összegyűlt tömegnek: természetesen 2020-ban is ott lesz a mezőnyben, a megszerzett cím nem teszi kényelmessé, és amint lehet, gőzerővel elkezd dolgozni a következőért. Az biztos, hogy jövőre is marad a Hyundainál, ám az esetleges erőviszonyokról egyelőre korai bármit mondani, hiszen jövőre számos ponton megváltoznak a szabályok – átalakítják például az idén sokat támadott büntetősúly-rendszert is.