Amikor a Ford mintegy 2 éve bemutatta a T6 platformra épülő, döntően a nemzetközi színtérre szánt Rangerek második generációját, már utaltak rá, hogy idővel készül egy plug-in hibrid változat is. Az Európában bizonyára sokak által várt hivatalos bejelentésre végül a minap kerített sort az amerikai vállalat. A carXpert szervizhálózat legújabb írásában a közkedvelt pick-up „legzöldebb” verziójának már ismert részleteit próbáltuk összegyűjteni.
A Ford Rangerek 1982-ben debütáltak az USA-ban, és bár évtizedeken át nagy népszerűségnek örvendtek, a kompakt pick-upok iránti általános kereslet-visszaesés miatt 2011-ben „elkaszálták” őket. Legalább is a hazájukban, ez idő tájt mutatkozott ugyanis be a globális piacokat megcélzó, a Mazda BT-50-nel azonos alapokon nyugvó variáns – amely annyira sikeres lett, hogy 2019-ben az Egyesült Államokba is „visszavezették”.
A kalandos utat bejáró típus történetében tehát most új fejezet nyílik, rövidesen érkezik ugyanis a legelső villanyosított Ranger. A Ford által közzétett fotók alapján az újdonságot első ránézésre csak az különbözteti meg az eddigi modellektől, hogy a plató oldalán egy helyett értelemszerűen kettő töltőnyílás kapott helyet rajta. A cégnél egyébként is azt ígérik, hogy a plug-in hibrid hajtás választása semmilyen kompromisszumot nem igényel majd a vevőknek a szegmensben hagyományosan lényegesnek számító tényezőkben.
Ennek megfelelően a 2.3 literes, négyhengeres EcoBoost benzinmotorral és egy villanyerőforrással felszerelt Rangerrel ugyanúgy 3,5 tonnát lehet majd vontatni, mint a kizárólag belsőégésű motorral ellátott társival, és szintén választható hozzá összkerékhajtás. A teljesítményt illetően pedig az illetékesek annyit közöltek, hogy a plug-in hibrid Ranger csúcsnyomatéka az eddigi legnagyobb lesz a palettán. Mindez 600 Nm feletti produkciót sejtet, ennyit tudnak ugyanis a jelenleg házon belül csúcstartónak számító 3.0 literes, turbós V6-os motorok.
Az akkumulátor kapacitásával kapcsolatban pontos részleteket még nem tudni, de annyit már elárult a Ford, hogy a konnektoros pick-up nagyjából 45 kilométert tud majd megtenni tisztán elektromos üzemmódban. Mint írják, ez jelentősen megnövelheti a jövőben a felhasználók mozgásterét, a szállítmányokat például az olyan – egyes országokban egyre gyakoribb – zónákba is eljuttathatják, ahonnan a hagyományos motorok ki vannak tiltva.
A legifjabb Ranger fejlesztésében a hírek szerint a Ford európai részlege is aktívan részt vett, ennek megfelelően a kontinens államai fontos célcsoportot jelentenek majd az értékesítésben. Ennek megkezdésére azonban vélhetően még legalább 1 évet várni kell.