A Hungaroringre is megérkezik a legújabb autósport-széria

A Hungaroringre is megérkezik a legújabb autósport-széria

A Formula–E 2014-es indulása óta tulajdonképpen csak idő kérdése, hogy az egyes kategóriák mikor kapják meg maguk mellé (egyesek szerint pedig idővel: maguk helyett…) az elektromos „párjukat”. A sor most éppen a túraautózáson van, idén ugyanis a WTCR-t is szervező Eurosport Events beindítja a Pure ETCR-t. A legfrissebb hírek szerint pedig – ha a járványhelyzet engedi – idehaza is testközelből megnézhetjük a „villanyhajtású járműveknek kiírt sorozat szárnybontogatását, a Hungaroring ugyanis bekerült a 2021-es versenynaptárba!

Ehhez az kellett, hogy a mezőnyt eredetileg július elején vendégül látó belgiumi Zolder (hivatalosan logisztikai okokból) visszalépjen a rendezéstől, a beugró szerepére pedig a mogyoródi aszfaltcsíkot válasszák. A magyar futamra augusztus 21-22-én kerülhet sor, közös hétvégén a „benzines tesóval”, azaz túrautó-világkupával (WTCR). Mindez a júniusi kamion Európa-bajnoksággal és a szokásos július végi-augusztus eleji Formula–1-gyel kiegészülve kimondottan erős nyarat ígér a hazai autósport fellegvárában.

Ami az új sorozatot illeti, jelen állás szerint 5 hétvégén át mérkőzhetnek majd egymással a pilóták, méghozzá az eddigi információk szerint 3 Cupra e-Racer, 2 Alfa Romeo Giulia, 2 Hyundai Veloster N ETCR és 2 MG 6 volánjai mögött. A mintegy 680 lóerős villanymotorok révén a kocsik alig több mint 3 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/h-ra, csúcstempójuk pedig 270 km/h környékén lesz – persze eddig is tudtuk, hogy nem a teljesítménnyel volt bajuk azoknak, akik nem rajonganak a feljövőben lévő elektromos szériákért.

Ami viszont egyértelműen „szűk keresztmetszet”, az a hatótáv, a Pure ETCR gépek ugyanis a hírek alapján kb. 40 km-t tudnak megtenni egyetlen töltéssel (ez nagyjából 9 kör a Hungaroringen), ami jelentősen behatárolja a lebonyolítási formát is. Ennek megfelelően rövidebb „párbajokra” kerül majd sor, míg végül több csata után, az A-döntőben kialakul a végeredmény. Különösen látványosnak ígérkezik, hogy a rajtnál a kocsikat a lóversenyeken megszokott kapuk mögül engedik majd útjukra.

Ahhoz képest, hogy ez lesz az első kiadás, olyan, az autósport szerelmesei számára ismerősen csengő nevű versenyzők indulását jelentették be eddig, mint a ralikrossz- és DTM-bajnok Mattias Ekström, valamint Mikel Azcona és Jean-Karl Vernay. Az idény, ha minden a tervek szerint alakul, június 18-20-án az olaszországi Vallelungában kezdődik, a mezőny pedig spanyol (Aragón) és dán (Koppenhága) állomások után érkezik Magyarországra. Október közepén, a dél-koreai Inje Speediumban zárulhat majd a széria – a kérdés már csak az, hogy „sikerszéria” lesz vagy a túraautózás rajongói nem tudják megszokni a motorzaj hiányát.