Azok után, hogy a Kia egy ideje piacra dobta az EV6 nevű elektromos crossover teljesítményre kihegyezett változatát (EV6 GT), borítékolható volt, hogy előbb-utóbb érkezik a Hyundai válasza a testvérmodell, az Ioniq 5 esetén. Ez a pillanat most jött el, a dél-koreai márka ugyanis hivatalosan bemutatta a sportos kocsikra szakosodott N-részlege első teljesen elektromos remekművét, az Ioniq 5 N-et. A carXpert szervizhálózat legújabb írásában a „hagyományos autózás illúzióját keltő”, igencsak dinamikus villanyjárműre vetünk néhány pillantást.
Az Ioniq-brand legelső képviselője, az 5-ös bő két éve van az utakon, a vevők pedig mostanra kifejezetten széles palettán találhatják meg a számukra ideális kivitelt, mind a hatótávot, mind a teljesítményt illetően. Utóbbi kategóriában most a piramis csúcsára érkezett egy újdonság, az Ioniq 5 N, amelynek első tengelyére egy 226, a hátsóra pedig egy 383 lóerős villanymotort építettek be.
Az összteljesítmény így 609 lóerő, de az úgynevezett N Grin Boost-üzemmóddal, 10 másodperc erejéig, akár 650 lóerő is a sofőr rendelkezésére állhat. Mindez azt jelenti, hogy az 5 N akár kétszer olyan potens is lehet, mint az eddigi házon belüli rekorder, az „alap” Ioniq 5 325 lóerős, összkerékmeghajtású verziója. Ha ehhez hozzátesszük a 770 Nm-es maximális nyomatékot és a 3,4 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulási időt, akkor talán mindenki egyetért abban, hogy a Hyundai N-osztályán ezúttal sem végeztek rossz munkát.
A 4,72 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,59 méter magas modellbe egy 84 kWh-s akkumulátorpakk kerül, ám az ezzel elérhető hatótávot egyelőre nem hozták nyilvánosságra. Kiindulási alapként érdemes megjegyezni, hogy az eddigi Ioniq 5-ösök az ennél valamivel kisebb, 77,4 kWh-s csomagból maximum 488 kilométert tudtak kihozni, míg a legközelebbi rokon, az azonos platformon nyugvó, már említett Kia EV6 GT nagyjából 500 kilométert tud megtenni újratöltés nélkül.
Ahogy fentebb már utaltunk rá, az Ioniq 5 N egyik különlegessége, hogy különböző szoftverek segítségével képes leutánozni a belsőégésű motorok zaját, sőt, a rendszer még a kézi váltás hangját is szimulálja az utasok számára. A Hyundai illetékesei így azt ígérik, a kocsi valódi ralis vezetési élményt nyújt a leendő tulajdonosoknak. Kérdés, lesznek-e elegen, akiket ez meggyőz – bár a majdani kereslet nyilván függ az autó árától is. Ezzel még szintén adós a vállalat, de a szakértők többsége – ugyancsak a Kia EV6 GT-ből kiindulva – 60-65 ezer dollár, azaz 20-21,5 millió forint körüli indulóösszegre számít.