A jövő francia-német hírnöke: Opel Mokka-e 2021

A jövő francia-német hírnöke: Opel Mokka-e 2021

Az immár teljes mértékben francia fennhatóság alatt készült új Mokka előrevetíti számunkra, milyenek is lesznek a jövő Opeljei. 

Sokan aggódtak korábban, amikor a PSA felvásárolta az Opelt, hogy a márka elveszíti amúgy sem túl karcos, maradék karakterét is, de mára tény, hogy máshogy nem élték volna túl a globális változásokat. Nos, 2021-re úgy alakult, hogy a világ negyedik legnagyobb autókonszernjéhez tartoznak, a fúziók után 16 márkát magába foglaló Stellantishoz. Ebben az átszervezésekkel túlfűtött időszakban kellett a második generációs Mokkának bemutatkoznia, mely időközben Magyarországra is eljutott, és magától értetődően tisztán elektromos változata is elérhető. 

Nem titok, a kompakt divatterepjáró receptje manapság sikerre van ítélve, a Mokka esetében pedig ehhez kéznél volt a franciák CMP padlólemeze. Egyesek szerint az Opel Mantának a formai megoldásai köszönnek vissza a LED-Mátrix fényszórókon és a Vizoron, azaz a plexivel fedett hűtőmaszkon, ami vagy kikacsintás egy régmúlt korszakra, vagy egyszerű marketingfogás. Akárhogy is, jól áll neki a kéttónusú fényezés és a króm díszítőelemek, vagy a letisztult vonalú hátsó lámpatestek.

A testvérmodell Peugeot 2008 ugyan tengelytáv dolgában öt centit ráver a Mokkára, ám elöl az Opelben is kényelmesen el lehet férni, magam mögé (182 cm) viszont már nem ülnék be hosszabb utakon. Ha tánctér (tánca válogatja) nincs is hátul, extrákban azért nincs hiány: elöl elérhető az elektromos deréktámasz, a masszázsfunkció, valamint a kormány- és ülésfűtés kombója. A 7 vagy 12 colos méretekben kérhető kijelző-kettős is vadonatúj, melyeken ízlés szerint Apple Carplay és Android Auto is képes futni. Aki fogást keres az újdonságon, azért megtalálja: a tolatókamera képe a testvérmodellekhez hasonlóan szerény, legalábbis ahhoz képest, hogy 2021-et írunk, de nagyobb gond, hogy az elektromos modell csomagterének mérete is az. Esetünkben mindössze 310 litert kapunk, míg a belsőégésű motorral szerelt változatoknál 350 literrel gazdálkodhatunk, ami inkább a bevásárlás, mint az utazás kategóriája, de az autót is nyilvánvalóan inkább erre szánják, tekintettel a hatótávra és a töltési sebességre.

A villany Mokkánál egy 50 kWh-s, vízhűtéses lítiumion-akkumulátorcsomag biztosítja a „kraftot”, a kizárólag elsőkerékhajtással kérhető autó ezzel 136 lóerőt és 260 Nm-es maximális nyomatékot teljesít. Nem kimagasló adatok ezek, mint a 9 másodperces 100-ra gyorsulás sem észbontó, azonban a mindennapi használathoz bőven elegendő.  A méreteihez képest nagy, 1,6 tonnás súlynak köszönhetően tűnhet nehézkesnek, mivel 320 kilogrammal többet nyom egy belsőégésű motorral szerelt változatához képest.

A WLTP szabvány szerint 324 kilométeres hatótávot lehet elérni egyetlen feltöltéssel, ám a tesztelők tapasztalatai alapján inkább 200-240 kilométerre lehet számítani életszerű körülmények között. Természetesen ez függ az évszaktól, a sofőr vérmérsékletétől és a forgalmi helyzettől is. A töltési idő is sok mindentől függ: otthon, sima konnektorról 24 óra alatt, az alap 7,4 kW-os töltés esetében nagyjából 7,5 óra alatt, míg a feláras, 11 kW-os AC töltés esetében 5 óra alatt lehet feltölteni az autót 0-ról 80%-ra. Viszont egyenáram esetében 100 kW-ot képes maximálisan felvenni, ekkor 30 perc is elegendő lehet 80% eléréséhez, csak legyen hova bedugni.

A benzines modellek árai már ismertek, a 100 lóerős, kéziváltós Mokka 6,2 millió forinttól indul, de az elektromos változat árait egyelőre nem közölték, vélhetően 12 millió forint környékén érdemes rá számítani, ami azért elgondolkodtató, és nem a szó pozitív értelmében. Ennyiért bő egy számmal nagyobb hibrid SUV is kapható más jelvény alatt, ahol a csekély fogyasztás mellé nem kell hatótáv-parát vásárolni. A dupla ár miatt, ha csak a rációt nézzük, a villanyosnak nem sok esélye maradna, de az autóvásárlás nem racionális műfaj. Az Opel Corsa

-e viszont 11,6 milliótól indul, ez már nem számottevő differencia, és a Mokka malmára hajtja a vizet tágasabb volta, még modernebb kinézete és többfunkcióssága.