A lóerőkre nem lesz panasz az új elektromos pick-upnál

A lóerőkre nem lesz panasz az új elektromos pick-upnál

Az Egyesült Államok még messze nem tart ott (sem) a villanyautózás terén, mint Európa – ettől függetlenül arrafelé is egyre ölesebb lépéseket tesznek ilyen irányba. Ennek egyik legújabb bizonyítéka az idén beharangozott Chevrolet Silverado EV, vagyis az 1999-ben debütált népszerű pick-up tisztán elektromos változata. A Chevy a jelek szerint nagyon készül, hogy az első „igazi” próbálkozása ebben a szegmensben sikeres legyen, a minap például azt jelentették be, a közelgő kocsi a korábban vártnál is erősebb lesz majd.

Az imént azért hivatkoztunk a Silverado EV-re úgy, mint a márka első igazi villany-pick-upjára, mert – bár erre talán kevesen emlékeznek – a Chevrolet 1997-ben már bemutatott egy teljesen elektromos platós kisteherautót (S-10 Electric). Az a modell azonban inkább csak egy kísérlet volt arra, hogy mit tudnak kihozni az alternatív technológiából, ennek megfelelően a szűkös példányszám nagy része közszolgáltató cégek flottáiban kötött ki.

Az azóta eltelt negyedszázadban azonban az amerikai piac is eljutott odáig, hogy az arrafelé mindig is a slágerterméknek számító pick-upoknál is legyen megfelelő kereslet egy „zöld” verzióra. Legalábbis ebben bízik a Chevrolet, amely a tervek szerint jövőre kezdi el szállítani a 200 kWh-s akkumulátorokkal felszerelt, ennek megfelelően nagyjából 650 kilométeres hatótávval rendelkező Silverado EV-ket.

Maga az autó egyébként a neve ellenére nem a belsőégésű motorokkal ellátott Silveradók alapjaira épül, hanem az anyavállalat, a General Motors már jól bevált (pl. az elektromos Hummerek által használt) BT1-platformjára. Kezdetben kétféle kivitel lesz elérhető: a WT nevű alapmodellt 517 lóerős teljesítmény és 834 Nm-nyi csúcsnyomaték fémjelzi, míg az RST First Edition névre keresztelt „zászlóshajó” esetén eddig 673 lóerőről és 1060 Nm-ről szóltak a hírek.

Egészen mostanáig, a Chevrolet illetékesei szerint ugyanis a fejlesztés közben sikerült „némi” tartalékot találni az erőforrásokban, így az RST First Edition végül 764 lóerős teljesítménnyel és 1063 Nm-es nyomatékkal gördülhet majd ki az utakra. A csúcsváltozat így kb. 4,5 másodperc alatt gyorsulhat fel álló helyzetből 100 km/h-ra – ami egy várhatóan 3,6 tonnás monstrumtól meglehetősen szembeszökő adat.

A leendő tulajdonosok szemében bizonyára sokat nyom a latban az is, hogy bár a Silverado EV vontatókapacitása alapesetben „csak” mintegy 4000 kg, egy extra csomag kiválasztásával ez akár 9000 kg-ra is feltornázható. Az ígéretek szerint pedig a fentebb említett két variáns mellett idővel érkezik egy harmadik, terepre hangolt villany-pick-up is a Chevrolettől, Trail Boss néven.