A rekordok ára: alaposan „elhavazódott” a Ferrari

A rekordok ára: alaposan „elhavazódott” a Ferrari

A napokban több, egymással összefüggő, de külön-külön is érdekes hír is érkezett a Ferrari háza tájáról. A maranellói cég először arról számolt be, hogy az idei esztendő harmadik negyedévében újabb rekordokat döntöttek az eladásaik, ráadásul egy elsőre meglepő mérföldkőhöz is elért a vállalat: az említett időszakban több hibrid autót értékesítettek, mint kizárólag hagyományos motorral felszereltet. Röviddel ezután pedig a vezérigazgatójuk a rendelési dömping amolyan „árnyoldalaként” elárulta, hogy a gyártókapacitásaik már most le vannak kötve egészen 2025 végéig, vagyis aki most dönt egy új Ferrari vásárlása mellett, az – hivatalosan – legkorábban 2026-ban juthat hozzá saját példányához. A carXpert szervizhálózat mostani írásában kissé bővebben is kifejtjük a fentiekkel kapcsolatos tudnivalókat.

A Ferrari tavaly története legjobb évét zárta 13 221 eladott kocsival, azonban minden jel szerint idén ezt is sikerül túlszárnyalniuk. A nemrégiben összesített harmadik negyedévben csaknem 10%-kal több személyautót szállítottak le, mint az előző esztendő azonos időszakában, és az első 9 hónap teljes számai is jócskán (bő 5%-kal) meghaladják a tavalyi adatokat.

Mindez azért is nagy szó, mert a brand új zászlóshajójának kikiáltott Purosangue szabadidő-autó még a piaci bevezetés fázisában jár, így a gyártása messze nem pörög maximumon. Idővel tehát alighanem a Ferrari „DNS-éhez” képest sokak számára idegen SUV is még többet tesz majd hozzá a javuló statisztikákhoz – igaz, a cég korábban kikötötte, hogy a divatterepjáró legfeljebb az éves termelésük 20%-át teheti ki.

A friss csúcshoz jelentősen hozzájárultak a Ferrari plug-in hibrid modelljei, például az SF90 Stradale (képünkön) és a 296 GTB, olyannyira, hogy a cég közlése szerint július és szeptember között az új gazdára talált kocsijaik 51,3% hibrid volt, azaz 48,7%-ra csökkent a tisztán benzinesek aránya. Sok más gyártóval ellentétben azonban a Ferrarinál utóbbi kategóriában nem a „0” a cél, azaz úgy számolnak, a szabályok által jelen állás szerint 2035 után is engedélyezett, fenntartható üzemanyagoknak köszönhetően meg lehet hosszabbítani a belsőégésű motorral ellátott járműveik életét.

Ami a konkrét célkitűzéseiket illeti, ennek az évtizednek a végére a volumenük 20%-át adhatják a „hagyományos” autók, míg 40%-ot a hibridek és ugyanennyit a tisztán elektromosok. Utóbbiból a legelső modellt várhatóan 2025 végén leplezik le, sőt, Benedetto Vigna vezérigazgató most megjegyezte, a fejlesztők számos téren a tervezettnél is jobban állnak.

Adja magát a kérdés, hogy ha a bevezetőben említett módon a Ferrari már most is évekre előre „be van táblázva”, akkor mi lesz, ha még az egyre nagyobb villanyautós kereslettel is meg kell birkózniuk. Nos, a vállalat első embere ezzel kapcsolatban elmondta, jövő nyáron átadnak Maranellóban egy új üzemet, ahol kizárólag a hibrid- és teljesen elektromos járműveik készülnek majd. Mindez értelemszerűen a többi típus gyártósorait is tehermentesíti majd, így a dúsgazdag vevőknek talán nem kell majd többéves várólistákkal szembesülni, ha akarnak maguknak (plusz) egy Ferrarit.