A dél-koreai gyártó immár hivatalosan is bemutatta korábban csak „megszellőztetett” elektromos szabadidőjárművét, a Kia EV6-ot.
Esetükben nem csupán egy új elektromos szabadidőjárműről van szó, hanem brutális képességekkel és multifunkciós megoldásokkal bíró modellről beszélhetünk. Az EV6 komoly, 800 voltos elektromos hálózata ugyanis kétféle akkumulátorkapacitást, két- és összkerékhajtást, és ezek kombinációjából adódóan öt különböző teljesítményszintet kínál. A hatótávolság elérheti az ígéretes 510 kilométert, a csúcsverzió pedig versenygépeket megszégyenítő, 3,5 másodperces gyorsulást és 260 km/órás végsebességet ígér.
Variációk tárháza várja a vevőjelölteket (a 2021. második felében induló forgalmazásig kell tűkön ülniük), például már a legszerényebb, kis akkumulátoros, egy villanymotoros verzió is 170 lóerőt és 350 Nm-t kínál, a GT csúcsváltozat pedig 585 lóerővel és 740 Nm-rel büszkélkedhet. Ez utóbbit részlegesen önzáró differenciálművel is felszerelték; és ez rendelkezik a fent említett „porschés” paraméterekkel.
Az új autó nem kicsi, helyhiányra vélhetően senki sem fog panaszkodni: az alapmodell 4680, a GT-Line és GT kivitelek 4695 mm hosszúak, szélességük 1880, illetve 1890 mm. A magasság egyaránt 1550 mm, a tengelytáv fejedelmi, 2900 mm. Ezekhez alaphelyzetben 520 literes csomagtartó társul. Az EV6 egyedi formavilágát a mérnökök fantáziája mellett az aerodinamika diktálta, a sík fenéklemeztől kezdve a kettős hátsó szárnyig bezárólag. Mondhatnánk, hogy ránézésre az eleje csak vagány, de a hátulja egyenesen halálos.
Ma már a töltési idő minimalizálása az egyik ütőkártya a versengésben. A Kia e téren is felveszi a kesztyűt: a 800 voltos akkumulátor – megfelelő töltő rendelkezésre állása esetén, ami azért még nincs minden sarkon – mindössze 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető. (Ismerős paraméterek: ezeket a számadatokat már láttuk a Hyundai Ioniq 5-nél, amely előzékenyen átengedte ikertestvérének a sportverzió bevezetését.) És akiknek ez még nem lenne elég, itt egy nagy „truváj”: az EV6 használható áramforrásként is: 3500 watt összteljesítményű fogyasztót (porszívót, klímaberendezést, bármit) köthetünk rá, sőt akár egy másik villanyautót is tölthetünk róla.
Az új modell egyben a Kia jövőképébe is bepillantást enged, mert 2030-ra az összeladások 40 százalékát kívánja villamosított (hibrid, plug-in hibrid és elektromos) modelljeire osztani a gyártó. Addigra jelentős, mintegy 1,6 millió villamosított autót kívánnak forgalmazni évente, ennek több mint fele lenne tisztán elektromos gépjármű. A közeljövő tervei még konkrétabbak: a következő öt évben 10 további elektromos modellt dob piacra a márka, várhatóan hasonlóan innovatív megoldásokkal.
Végül egy kis bizonyíték arra, hogy a Kia a fenntartható fejlődésről nem csak beszél, hanem tesz is érte: egyrészt a károsanyag-kibocsátás nélküli üzemével vigyáz a környezetre az EV6, másrészt a hulladékhasznosítás terén is élen jár, ugyanis az üléskárpitok gyártásánál autónként 111 PET-palacknak megfelelő mennyiségű műanyagszemetet használtak fel – igaz, az akkumulátorok majdani újrahasznosításáról ez a gyártó sem beszél, miközben egyelőre a kérdés globálisan enyhén szólva sem megoldott.