A világ legkényelmesebb ülései vannak az új Bentley-ben

A világ legkényelmesebb ülései vannak az új Bentley-ben

Akik otthon vannak az autós világ híreiben, azok már a minap bemutatott Bentley Bentayga EWB Mulliner (meglehetősen hosszú) nevére pillantva is elég sok információt leszűrhetnek a brit luxusmárka újdonságáról. A biztonság kedvéért azért a carXpert szervizhálózat friss írásában a névben elrejtett részleteket sorra véve megosztjuk olvasóinkkal, mit érdemes tudni a többek közt „repülős székekkel” felszerelt, felsőkategóriás szabadidő-autóról.

A 104 éve alapított Bentley 2016-ban „adta be a derekát”, és ült fel az iparág legjövedelmezőbb „vonatára”, azaz ekkor dobta piacra első SUV-ját, a Kanári-szigeteken található egyik sziklacsoportról elnevezett Bentaygát. A gyorsan a cég legkelendőbb modelljévé váló kocsi a Volkswagen Csoport MLB platformjára épül, legközelebbi rokonainak így az Audi Q8, a harmadik generációs Porsche Cayenne, valamint egy másik prémiumgyártó úttörő divatterepjárója, a Lamborghini Urus számítanak.

A név következő eleme, az EWB az „Extended Wheelbase”, azaz a „Megnövelt Tengelytáv” rövidítése. Ennek megfelelően a most leleplezett jármű változatlan szélesség (2 méter) és magasság (1,74 méter) mellett kb. 18 centiméterrel hosszabb (5,32 méteres), mint a normál Bentaygák, ez a növekmény pedig egy az egyben megjelenik a tengelytávban – és ezzel az utasok kényelmében.

A Mulliner kifejezés pedig a crewe-i vállalat exkluzív külső és belső elemekkel ellátott, limitált szériás autóinak előállításáért felelős részlegére utal, amely a most közzétett fotók és leírások alapján ezúttal sem fogta vissza magát. A vadiúj Bentley-ben egyebek mellett a repülőgépek üléseinek komfortját nyújtó székek (és itt nem a fapados járatokra kell gondolni, sokkal inkább a nagy légitársaságok első osztályára) találhatóak, 12 beépített, apró villanymotorral és 22 irányba történő állíthatósággal.

A Bentley Bentayga EWB Mulliner a potenciális vevők bánatára nem kapta meg a típus legerősebb, 6.0 literes, W12-es ikerturbós erőforrását, helyette be kell érje a 4.0 literes, ugyancsak biturbós V8-assal, amely 550 lóerős teljesítményre és 770 Nm-es csúcsnyomatékra képes. A kocsi a tesztek alapján 4,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig 290 km/h környékén van.

A nyolcfokozatú, automata váltóval ellátott, négykerék-meghajtású luxus-SUV a tervek szerint jövőre jelenhet meg a forgalomban, a nemzetközi sajtóhírek szerinti mintegy 340 ezer dolláros, vagyis forintban kifejezve kb. 120 milliós árcéduláját látva azonban nem kockáztatunk nagyot, ha azt állítjuk, nem lesz túl gyakori látvány az utakon.