Ahol luxusautót értek az aranyérmek

Ahol luxusautót értek az aranyérmek

A mögöttünk hagyott időszak egyik legnagyobb eseménye vitán felül a tokiói nyári olimpia volt, amelynek hőseit a legtöbb országban kitüntetett tisztelet és ennek megfelelő jutalom fogadta. Mind közül talán a legkülönlegesebb az, amit a kínai bajnokok kaptak: az aranyérmeseknek az állami luxusautó, a Hongqi H9 egy-egy példányát adták át örökös használatra. Márpedig, ha egy pillantást vetünk az autóra és annak paramétereire, rögtön kiderül, hogy mindez messze nem olyan kicsi ajándék…

A Hongqi H9 négyajtós luxusszedánt tavaly mutatta be az állami tulajdonú FAW Csoport, nem titkoltan azzal a céllal, hogy a kínai felső tízezer a nyugati gyártók arrafelé is kapós modelljei helyett hazai járművekkel furikázzon. Ilyen szempontból meglehetősen jó húzás volt a Japánból hazatérő olimpiai bajnokoknak átadni 1-1 darabot, hiszen az arrafelé is nagy népszerűséget élvező aranyérmeseknél most aligha találni jobb „reklámozókat”.

Más kérdés, hogy a kínai küldöttség kifejezetten sikeres szereplése miatt jócskán „szét kellett nézni a raktárban”, hogy jusson a luxuskocsiból mindenkinek, Kína ugyanis – amely csak az utolsó nap csúszott le az éremtáblázat második helyére az Egyesült Államok mögé – végül 38 aranymedállal zárta az ötkarikás játékokat. Ráadásul a csapatban első helyet szerzők is egyenként kapnak kocsit (furcsa is volna, ha pl. a 4x200-as női gyorsúszóváltójuk tagjai a medence után a volán mögött is cserélgetnék egymást), úgyhogy a szükséges H9-esek száma ennél is jóval több.

Még úgy is, hogy értelemszerűen a többszörös bajnokok is „csak” egy autót kapnak – pedig biztos lenne a környezetükben, aki szívesen elfogadná a plusz példányt a kb. 5 méter hosszú, 2 méter széles, csaknem 2 tonnát nyomó szedánból. Sajtóinformációk szerint az olimpikonok H9-eseibe a kisebb, 2.0 literes, V4-es turbófeltöltős motorváltozat kerül, amihez egy 48V-os lágy hibrid rendszer is tartozik. Az összteljesítmény így 252 lóerő, 20-szal kevesebb, mint a piacon lévő másik, 3.0 literes, V6-os variáns esetén. 

A Hongqi H9 ára felszereltségtől függően 300 és 540 ezer yüan, azaz forintban kifejezve 14 és 25 millió között mozog. Szinte biztosra vehetjük, hogy az aranyérmeseknek az extrákkal maximálisan ellátott verziót szállítják le, így meglehetősen busás jutalomról beszélhetünk. Kínában egyébként – hasonlóan Magyarországhoz – jár pénzbeli bónusz is a bajnokoknak az államtól, ennek összege a hírek alapján 300 ezer yüan – ebből tehát, ha akarnak, akár vehetnek még egy, igaz, csak alapkivitelű H9-est is!