„Aksi nélkül” is kapható az új kínai villanyautó

„Aksi nélkül” is kapható az új kínai villanyautó

Egy jelenleg még nem túl sűrű mezőnybe, a tisztán elektromos kombik piacára jelentkezett be minap a Nio ET5 Touring, amellyel a 2014-ben alapított kínai gyártó Európát is célba veszi. A kocsi figyelemre méltó teljesítményt mondhat magáénak, az igazi különlegessége azonban a Nio „akkumulátorcserélős” megoldása, amelynek infrastruktúrája már a mi földrészünkön is elkezdett kiépülni. A carXpert szervizhálózat friss cikkében bemutatjuk, mit érdemes minderről tudni.

A sanghaji székhelyű vállalat tavaly ősszel mutatta be az ET5 nevű szedánt, amelynek most megérkezett a kombiváltozata. Az ígéretek szerint az újdonság a sokoldalúság és a praktikusság szempontjából is jelentős előrelépést hoz, miközben megtartja elődje sportos karakterét. Utóbbihoz a számok mindenesetre adottak: az ET5 Touring első tengelyén egy 286 lóerős, a hátsón pedig egy 204 lóerős villanymotor található, amelyek együttesen 489 lóerős teljesítményre képesek. A 700 Nm-es csúcsnyomatékot produkáló, összkerékhajtású jármű a fentieknek köszönhetően 4 másodpercen belül eléri álló helyzetből a 100 km/h-s tempót.

Kombi lévén érdemes kitérni a csomagtérre is, ami az alapesetben 450 literes, de akár 1300 literig is bővíthető. A 4,79 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,5 méter magas, panoráma-üvegtetős ET5 Touring mögé akár 1,4 tonna tömegű utánfutót is lehet kötni.

Az autó a friss bejelentés alapján 75 vagy 100 kWh-s akkumulátorcsomaggal rendelhető: előbbivel optimista becslések szerint 450, utóbbival pedig 590 kilométer tehető meg újratöltés nélkül. Az eddigiek alapján tehát a szedánverzióhoz elérhető 150 kWh-s, akár 1000 km-es hatótávot biztosító pakk a kombihoz nem választható.

A vadonatúj Nio egyértelműen a prémiumszegmensbe érkezik, nemzetközi sajtóhírek alapján ugyanis a kisebb akkumulátorral ellátott variánsért kb. 60 ezer eurót (átszámítva kb. 22,5 millió forintot), a nagyobbért pedig már csaknem 70 ezer eurót (nagyjából 26 millió Ft-ot) kérnek el. Akad azonban egy másik opciója is a vásárlóknak: maguk az autók „akkumulátor nélkül” a fentieknél 20-40%-kal olcsóbban is megvehetők, az aksikért pedig ekkor egyfajta szolgáltatásként havidíjat kell fizetni.

Ebben az esetben a tulajdonos használhatja az Európában egyelőre 5 országban (Norvégia, Svédország, Dánia, Németország, Hollandia) felállított Nio-csereállomásokat, ahol a merülőfélben lévő akkumulátort egy teljesen feltöltöttre cserélheti. Az elsőre meglehetősen bonyolultnak hangzó folyamat a cég közlése szerint nagyjából 3-5 percet vesz igénybe, ami már igencsak versenyképesnek mondható a „hagyományos” autók tankolási idejével.

A Nio ET5 Touring – a szintén most leleplezett EL6 SUV-val együtt – várhatóan még idén a kereskedésekbe kerül az említett államokban, és mivel a gyártó eltökélt célja a további európai térhódítás, könnyen lehet, hogy idővel kontinensszerte találkozunk majd a „cserepontjaikkal” és stílusos villanyautóikkal.