Legnagyobb méretű SUV-ját, a Highlandert is elhozza Európába a Toyota. A japán cég a bejelentéssel egy időben elárulta, ezen a kontinensen jelenleg a RAV4 modellek 91, a C-HR-eknek pedig a 98%-a hibridként talál gazdára és a hamarosan érkező Yaris Cross esetén is hasonló adatokra számítanak. Ami azt illeti, a Highlander esetén biztosra megy a vállalat, hogy még ennél is magasabb legyen az arány: hozzánk ugyanis kizárólag az öntöltő verziót juttatják el!
A Highlander története bő 20 évre nyúlik vissza, elsődleges terepe azonban eddig egyértelműen az Egyesült Államok volt. A legújabb, negyedik generációs változata jó egy esztendeje van az utakon, most pedig megérkezik Európába is. Az USA-ban az eladások nagy többségét lefedő 3.5 literes, V6-os benzinmotor mifelénk tabu lesz, helyette csak a 2.5 literes, négyhengeres köré felépített öntöltő hibrid technológiával lesz elérhető a típus.
Ennek okát természetesen a szigorodó környezetvédelmi normákban – és az azokat „túlteljesítőkre” kiszabott tetemes bírságokban – kell keresnünk. Szakértők hozzáteszik, a hibrid Highlander piacra dobásával a Toyota különösen jót tesz saját kvótájának, hiszen a szabályok közt akad egy kitétel, amely szerint a nagy méretű autókkal a gyártók megemelhetik valamelyest saját károsanyag-kibocsátási korlátjukat.
Márpedig a Highlander a maga 2 tonna körüli súlyával, 5 centiméter híján 5 méteres hosszával, 193 centis szélességével és 173 centis magasságával bőven az európai szabadidő-autó mezőny tetejébe érkezik meg. Ha házon belül akarunk viszonyítási alapot keresni, akkor megjegyezhetjük, hogy a RAV4 például körülbelül 40 centivel rövidebb és 300 kilogrammal könnyebb.
A rendelkezésre álló hely így már nemcsak egy amolyan plusz „gyereksor” beépítésére alkalmas, hisz a Toyota szerint 7 darab teljes értékű, kényelmes ülésessel felszerelt járműről van szó. A csomagtér ebben az elrendezésben 332 literes, de ledöntött hátsó sorral akár 1909 liter is lehet. Ami a hajtást illeti, a hibrid rendszer összteljesítménye 248 lóerő, aminek köszönhetően 8,3 másodpercig tart a 100 km/h elérése, a végsebesség pedig 180 környékén van. Az autó elektromos üzemmódban is képes 125 km/h-val haladni és akár 2 tonnát vontatni.
A Highlandernek ez idő tájt már a hazai indulóára is ismert (16,7 millió forint), így nyugodtan mondhatjuk, hogy nemcsak méreteit tekintve debütál majd az itteni SUV-szegmens élmezőnyében. Kérdés, végül inkább csak a környezetvédelmi normáknak való könnyebb megfelelés lesz az új kocsi „fő funkciója” mifelénk, vagy esetleg üzleti sikert is hoz a típus most induló, európai karrierje?