Amerikának szeretettel: hibrid pickupot mutatott be a Ford

Amerikának szeretettel: hibrid pickupot mutatott be a Ford

Már az elején szögezzük le, hogy ez a pickup nem az a pickup: a Honda Ridgeline és a Hyundai Santa Cruz példáján fellelkesedve döntöttek úgy az amerikaiak, hogy ők is bemutatják a maguk önhordó karosszériás, úgymond személyautó-pickupját. Kifejezetten átlagemberek számára fejlesztették a kényelmes és tágas utasterű, sokoldalúan variálható platóst, amely ráadásul, a kor szavára hallgatva, s a szegmensben elsőként hibrid hajtásláncot kapott.​

Kezdünk hozzászokni, hogy nagy batárok, félig vagy teljesen haszongépjárműnek titulált modellek és társaik is elkezdtek szép sorjában „felvillanyozódni”. Példának okáért a tisztán elektromos F-150 után ez már a második alternatív hajtású Ford haszonjármű a márka amerikai kínálatában. Habár itt egészen más lesz a célközönség: a Maverick hasznos teherbírása ugyanis mindössze 670 kg, vontatni pedig szerény 890 kilót tud a jármű. Létezik azonban (nemsokára színre lép) egy szimpla benzinmotoros verziója is, ami mögé kétszer ilyen nehéz utánfutót is köthetünk majd. A megfizethető, 20 ezer dollár alatti kezdőáron kínált, ősztől kapható modell a hibrid hajtásláncnak köszönhetően városban 5,9 literes átlagfogyasztással kecsegtet, így egy tank üzemanyaggal akár 800 kilométeres hatótávolsággal bírhat. A 2,5 literes, négyhengeres motorú hibrid hajtáslánc rendszerteljesítménye 191 lóerő, kombinált forgatónyomatéka 210 Nm. Ez nem tűnik kevésnek, de az igazi powert az opciós benzinmotor nyújtja, mely 250 lóerőt és 376 Nm-t ad le.

A plató munkafelület helyett sokkal inkább hobbicélokat szolgál: a hátfal több pozícióban rögzíthető, a rakterület tagolható, elhatárolható, lekötőpontból tizenkettőt(!) találunk, emellett van két 12 voltos aljzat, valamint két 110 voltos konnektor is. Érdekesség a „csináld magad!” módszer: a platóhoz kínált osztórendszer csak rögzítési megoldásokat tartalmaz, míg az elválasztófalak bármely barkácsboltban megvásárolható, szabványos deszkalapok. További jópofa ötlet, hogy a lenyitható hátfal 220 kilóval terhelhető, így padként is használható. És végül még egy jó hír az üveges sör kedvelőinek, hogy az itt kialakított lekötőszemek sörnyitóként is funkcionálnak.

A modell célközönségét széles körben határozták meg és Fordék igyekeznek is minden földi jóval kiszolgálni vevőiket: biztos sokra értékelik majd a fedélzeti wifit, az okostelefon-integrációt, vagy a hatalmas ajtózsebeket, melyekben akár egy egyliteres palack vagy egy táblaszámítógép is elfér. A tágas utasteret tudatosan színfoltokkal és izgalmas részletekkel dobták fel a tervezők, hogy modern és fiatalos legyen. A praktikumot sok ötlet növeli: a hátsó üléssor alatt tágas tárolóhelyet találunk, a padlókonzolon pedig moduláris rögzítőrendszer várja a különböző kiegészítőket (pohártartót, táskaakasztót, ülésrendezőt, kábeltekercselőt vagy bármit elhelyezhetünk itt). Végezetül még egy célközönség-bővítő opciót emeljünk ki: a Maverick utcai és offroad-felszereltséggel egyaránt kérhető, az utóbbi esetében terepabroncsokat, áthangolt futóművet, masszív fenéklemez-védelmet, extra üzemmódokat és ereszkedés-szabályozó funkciót is kínál az újdonságunk.