Erőből és presztízsből sincs hiány, ezáltal a BMW és az Audi hasonló kompaktjainak méltó kihívója lett a wolfsburgiak újdonsága.
Hivatalosan bemutatkozott az új Volkswagen Golf R, majd kissé utána a kombi kivitele is, így a legújabb Golf generáció is teljessé vált. A GTD, a GTE és a GTI sportos gyári variánsok, valamint a Clubsport verzió után érkezett a csúcsmodell, az R-jelű változat, ráadásul kétféle kasztnival.
A VW a szóló vagányok és aszfaltbetyárok mellett gondolt a sebességfüggő családapákra és a vadabb mesteremberekre is, amikor úgy döntött, hogy a topmodellből kombit is piacra fog dobni. A közúti torpedóval el lehet vinni a gyerekeket az iskolába, nyaralásnál sok pakk befér a hátuljába, de a különféle szakik sok cuccát, szerszámát is vígan cipeli a szürke hétköznapokon, hogy aztán esténként vagy hétvégenként teret adjon egy kis csapatásra, sőt adott esetben, s biztonságos helyen, egy kis driftelésre.
Talán már megszokott, hogy az R megjelenésében sok újdonság nincs a hagyományos karosszériához képeset, leszámítva néhány apró részletet: az új első és hátsó lökhárítókat, valamint a szélesebb küszöböket és sárvédőket. Azért akad látványos elem: a diffúzor és az elmaradhatatlan négy kipufogócső, amelyeket opcionálisan az Akrapovic cég titán rendszerével is lehet kérni, ami újabb 7 kiló mínuszt jelenet a kocsi tömegében. Nincs meglepetés a motorháztető alatt sem, ott a VW 2.0 literes, TSI négyhengerese trónol, amely a GTI-ben is dolgozik. Azonban itt a teljesítménye 320 lóerő, a maximális nyomatéka 420 Nm, mindezt pedig egy hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül juttatják el a négy kerékhez.
A hatchback igen gyors lett: a 0-100 km/h-s gyorsulást 4,7 másodperc alatt abszolválja, a végsebessége 250 km/h-ra korlátozott. Látványos újítás, hogy a Volkswagen úgy döntött, Drift módot is kínál az összkerékhajtású autóhoz. Ugyanakkor ez a lehetőség csak a Performance csomagos autóknak jár, amelyek végsebessége is 270 km/h lehet, valamint még két plusz üzemmódot is tartalmaznak. Többek közt a Special nevűt, amit kifejezetten a legendás Nürburgring Nordschleiféhez fejlesztettek. A német gyártó az új Golf R árát még nem közölte, pusztán annyit, hogy januártól már megvásárolható a modell. Mindenesetre az már most borítékolható, hogy a Volkswagen komoly konkurenciát állított a hasonló kategóriájú BMW M135i vagy az Audi S3 modelleknek.
A komoly teljesítmény mellett hatalmas csomagtartóval is csábítja a vásárlókat a típus kombi variánsa. Az újdonság műszaki paraméterei megegyeznek az ötajtós változatéval, a karosszéria persze már másik eset. A 4,63 méter hosszú, 611-1642 literes csomagtartójú újdonság 4,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást, vagyis a kicsit kisebb és könnyebb 5 ajtós testvérénél 0,2 másodperccel hosszabb idő alatt. A végsebesség alaphelyzetben szintén 250 km/h, felár ellenében 270 km/h, ezenkívül pedig egyedülálló módon a különleges Drift üzemmód szintúgy rendelhető a puttonyoshoz. Az 1630 kilogramm tömegű és egyelőre ugyancsak ismeretlen árú újdonság forgalmazása elvileg már augusztus közepén megkezdődik. Viszonyítási alapként: az alapváltozat hazai indulóára 14,3 millió forint.