Nem kis feladatra vállalkozott a Mercedes a minap leleplezett, vadonatúj SL nyitható tetejű sportkocsival. Egyrészt a roadster fejlesztését immár az AMG divízió vette kézbe, azaz a rajongók egy része joggal várta, hogy az újdonság a 2017-ben debütált, a hírek szerint év végén elköszönő nyitott tetejű AMG GT méltó utódja legyen. Közben viszont az SL-osztály 1954 óta íródó, gazdag történelme arra kötelezte a mérnököket, hogy az R232 kódnevű autó hű maradjon saját típusa hagyományaihoz is. Lássuk, hogyan sikerült megoldani ezt a feladványt!
Nos, az első reakciók alapján a sajtó és a közönség nagy részének az AMG GT Roadsterrel való rokonság tűnt fel elsőre, ami a külső jegyek alapján tagadhatatlan is. És bár a fotók alapján ezt nehéz leszűrni, de az új SL mintegy 15 centiméterrel hosszabb (4,705 méteres), mint a márka eddigi „csúcskabriója”, és a tengelytávja is 7 centivel nagyobb (2,7 méteres). Az igazi növekedés pedig súly terén tapasztalható: az R232 1950-1970 kg-os tömege nagyjából 300 kilóval több, mint a GT Roadsteré.
A hetedik generációs SL-hez kezdetben kétféle, egyaránt AMG V8-as motor lesz elérhető, mindkettőhöz összkerékhajtás (ez újdonság a típus történetében) és kilencfokozatú, automata váltó tartozik. Az SL 55 verziót 476 lóerős teljesítmény és 700 Nm-es csúcsnyomaték fémjelzi, ami 3,9 másodperces 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulást és 295 km/h-s végsebességet eredményez. Ugyanezek az adatok az SL 63 változat esetén 591 lóerő és 800 Nm, illetve 7 tizedmásodperccel gyorsabb 100-as sprint és 20 km/h-val magasabb maximális tempó.
Mielőtt azonban azt hinnénk, hogy az SL-osztály régi örökségéből nem maradt semmi, érdemes megjegyezni, hogy az R232 visszanyúlt a vászontetős technológiához: a nyitás és a csukás mindössze 15-15 másodpercet vesz igénybe, és akár 60 km/h sebességnél is kivitelezhető. Szintén „nagy visszatérő” a 2+2 üléses kialakítás, amely utoljára a ’70-es ’80-as években gyártott harmadik generációs SL-ekre volt jellemző. Más kérdés, hogy a hátsó sor a Mercedes közlése szerint csak 150 centis magasságig kényelmes, azaz inkább a luxussportkocsira vágyó családosok tudják majd igazán kihasználni
A tervek szerint az első tulajdonosok, akik készek kifizetni az információk szerint 140 ezer eurós, azaz átszámítva kb. 50,6 milliós árat, már 2022 első felében átvehetik vadiúj SL-jüket. Ami a távlati célokat illeti, a Mercedesnél állítólag már dolgoznak a plug-in hibrid változaton, amely az összteljesítményt illetően a kínálat csúcsát jelentené. Teljesen elektromos variánsról azonban, és ez napjaink híreit látva már kis túlzással csodaszámba megy, egyelőre nem ejtettek szót a stuttgarti vállalat háza táján.