Alkoholszondás indításgátló, automata vészfék, automatikus sebességkorlátozó és kötelezően beépítendő „nagytestvér” modul. Nagyjából ezek a javaslatok szerepelnek az Európa-Parlament egyik bizottságának előterjesztéseiben.
Az indoklás mögött komoly számok állnak. 2017-ben 25 300-an haltak meg és 135 ezren sérültek meg az EU területén autós közlekedési balesetekben, és ezek túlnyomó többsége emberi felelőtlenségből vagy hibából, figyelmetlenségből fakadt. A fentihez hasonló rendszerekben tegyük hozzá, hogy semmi újdonság nincs, azt sok gyártó már most is beépíti a modelljeibe. A nagyon nagy különbség ott van, hogy, ha a javaslatot elfogadják, akkor ezeket egyáltalán nem lehetne kikapcsolni, vagyis az autó mondaná meg, hogyan közlekedjünk. A javaslat még a közelgő EU választások előtt átmehet a parlamenten, és akár már 2022-től bevezethetik az új normákat. Egyébként az ötlet tényleg biztonságosabbá teheti a közlekedést.