Az Audi is tud izmos villanyautót csinálni

Az Audi is tud izmos villanyautót csinálni

Ha valakinek esetleg az lett volna a benyomása, hogy az Audi némiképp le van maradva a villanyosítási versenyben, akkor most öles léptekkel kezdik meg a felzárkózást. A cég a minap hivatalosan bejelentette, hogy elkezdődött legújabb teljesen elektromos autója, az e-tron GT, valamint annak sportosabb RS-verziójának a gyártása. Ez azt jelenti, hogy az eddigi két SUV (az e-tron és az e-tron Sportback) után négyajtós szedánokkal bővült a német cég „zöld” kínálata. Lássuk, mi mindent lehet tudni a hamarosan az utakra is megérkező kocsikról!

Nehéz eldönteni, hogy egy sportos villanyautó esetén a teljesítmény vagy a hatótáv tart-e számot nagyobb érdeklődésre, de az újdonság erejét szem előtt tartva kezdjük talán utóbbival. Az adatlapok szerint az e-tron GT 487, az RS pedig 472 kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel. Erről egy 85 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag gondoskodik, amit 22,5 perc alatt lehet 5-ről 80%-ra tölteni, de az ígéretek szerint 100 kilométerre elegendő energia már 5 perc alatt is felvehető.

Mindkét változat összkerékhajtású, az első tengelyt pedig egyaránt 238 lóerős villanymotor hajtja. A hátsó tengely esetén viszont az RS 21 lóerős előnyben van (456 vs. 435). Az összteljesítmény így az alapmodellnél 476, míg az RS-nél 598 lóerő, amikhez 630, illetve 830 Nm-es rendszernyomaték társul. A GT mindent egybevetve 4,1, az RS pedig 3,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebesség pedig mindkettőnél mintegy 250 km/h.

A 21. századi kívánalmaknak nemcsak az elektromos hajtással igyekeznek megfelelni a vadiúj Audik, hanem az utastérben használt, az ökológiai lábnyomot csökkentő megoldásokkal is: az üléskárpitok és a padlószőnyeg például újrahasznosított műanyagból készülnek. Egy üléscsomag állítólag nem kevesebb mint 119 darab PET-palacknak „ad második esélyt”, míg a szőnyegek készítéséhez egyebek mellett gyártási hulladékra is szükség volt.

A legifjabb Audik 2200 kilogrammot nyomnak, egy centiméter híján 5 méter hosszúak, szélességük 1960, magasságuk pedig 1410 mm. Ilyen paraméterek mellett alighanem elhihetjük az Audinak, amikor azt mondják, a leendő tulajdonosoknak nem kell kompromisszumokat kötniük a kényelem terén, amihez a padló alá kerülő akkucsomag praktikus elhelyezése is hozzájárul.

És ha már leendő tulajdonosok: ilyen közel a forgalmazáshoz természetesen már az árak is ismertek. Németországban a GT változat szinte hajszálpontosan 100 ezer euróba, átszámítva valamivel kevesebb mint 36 millió forintba kerül. A RS verzióért értelemszerűen mélyebben a zsebbe kell nyúlni: a teljesítményre kihegyezett kocsi árát 138 ezer euróban (csaknem 50 millió forintban) határozták meg.