Azért készülnek meg benzines csúcskocsik is…

Azért készülnek meg benzines csúcskocsik is…

A címben szereplő megállapítás mögöttes üzenetét alighanem jó páran „dekódolták”: manapság, ha egy fejlesztés alatt álló hiperautóról hallunk, több mint valószínű, hogy minimum hibrid, de még inkább tisztán elektromos hajtásláncról esik szó. A minap menetkész prototípusként megmutatott Noble M500 a kivételek közé tartozik, ugyanis a legújabb Ford GT-ből is ismerős, 3.5 literes, hathengeres EcoBoost motor dolgozik benne.

A Noble Automotive nevű brit műhely már 1999 óta gyárt sportkocsikat, széles körű hírnévre pedig leginkább a 2010-ben debütált M600-as modelljével tett szert. A cég elmondása szerint azóta sokan kérdezgették tőlük, nem terveznek-e egy kevésbé extrém változatot is piacra dobni – úgy fest, ez a bizonyos „kis testvér” most az M500-as képében érkezett meg!

Az autó szerkezete 70%-ban megegyezik elődjével, a módosítások a gyártó szavai alapján főként az utasok kényelmét szolgálják. A 4.4 literes, nyolchengeres Volvo erőforrást a bevezetőben említett Ford-motorra cserélték, amely alapesetben 506 lóerős, de az M500-asba kerülő verzió némi fejlesztés után 550 lóerőt tud majd. A prototípus még mintegy 1400 kilogrammot nyom, de az „éles” gyártás során használandó üvegszálas- vagy akár karbonelemeknek köszönhetően a végleges tömeg legfeljebb 1250 kg lesz.

Fontos fejlemény, hogy bár a vállalat ügyvezető igazgatója, Peter Boutwood korábban arról beszélt, könnyen lehet, hogy csak automata váltóval tudják majd kínálni az M500-ast, a mostani bejelentésben már egy hatsebességes, kézi váltóról is olvashattunk, amit minden bizonnyal örömmel fogadtak a vérbeli, sportos vezetési élményt kereső leendő tulajdonosok. 

A tervek szerint a Noble M500-as forgalmazása még idén elkezdődhet, az előzetes várakozások alapján nagyjából 150 ezer angol fontos (átszámítva kb. 64 millió forintos) ár mellett. És bár az M600-ashoz képest ez a kétajtós kupé egy fokkal elérhetőbbnek tűnik a szélesebb vásárlói körök számára, klasszikus tömeggyártásról azért nincs szó: a brit cég évi 50 darabot tervez belőle legyártani. Nem nehéz megjósolni, ennyi példányra jó eséllyel lesz is kereslet, még úgy is, hogy a paramétereket és az árcédulát nézve az M500-nak olyan nívós riválisai lesznek, mint például a Porsche 911 Turbo S, a Maserati MC20, az Audi R8 vagy – egy kicsit „lejjebb” pillantva – a Chevrolet Corvette C8.