A teljes 2022-es évre vonatkozó statisztikák ugyan még nem jelentek meg, de a néhány hónappal ezelőtti összesítések alapján nagyon úgy fest, hogy a 2021-ben bemutatott Dacia Jogger máris a legnépszerűbb egyterű autóvá vált Magyarországon. Éppen ezért a típus jövője kifejezetten érdekes lehet a hazai piac szempontjából is! Márpedig ilyen téren nem kis mérföldkő közeleg, a legfrissebb hírek szerint ugyanis heteken belül rendelhetővé válik a legnagyobb európai piacokon a Jogger hibrid változata, amely minden bizonnyal kisvártatva hozzánk is megérkezik. Ennek megfelelően a legelső Dacia-emblémás hibrid kocsi adatait illetően is egyre tisztul a kép.
Ha eláruljuk, hogy az újdonság Jogger Hybrid 140 néven kerül a szalonokba, akkor a lóerők számát már felesleges is külön kihangsúlyoznunk. Mindez persze nem különösebben meglepő, hiszen az eddig is biztosra vehető volt, hogy a Joggerben ugyanaz az E-Tech rendszer dolgozik majd, ami a cégcsoporton belül a Renault Clio, Captur és Arkana normál hibrid variánsaiban is helyet kapott, amelyek egytől egyig kb. 140 lóerősek.
A már gondosan bejáratott hajtásláncot egy 1.6 literes, négyhengeres benzinmotor és két villanyerőforrás alkotja, melyekhez egy 1.2 kWh-s lítiumion akkumulátor kapcsolódik. A vállalat közlése szerint a megoldás segítségével városi közlekedés során akár az út 80%-a elektromos energiára támaszkodva tehető meg, ami jócskán mérsékli a fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást is: előbbi érték a Joggerhez fogható méretű Arkana esetén pl. 4,8 liter/100 km, utóbbi pedig 108 gramm/km.
Az E-Tech rendszer ezen verziójánál a tisztán elektromos hatótáv mindössze 3 km, vagyis jelen állás szerint a zöld rendszámos Joggerek egyelőre nem fogják ellepni az itthoni utakat. Később azonban ez akár változhat is, hiszen a Renaultnál már a plug-in hibrid technológia is bizonyított (pl. Captur), úgyhogy a közös alapokon nyugvó fejlesztés jegyében nem kizárt, hogy idővel a Jogger is még tovább nyit az elektromobilitás felé.
A szemmel látható „crossoveres” vonásokkal felvértezett, de a Dacia részéről SUV helyett következetesen MPV-ként (multi-purpose vehicle, azaz „többcélú jármű”) aposztrofált, variálható belsőterű kocsinak a már a kereskedésekben lévő, 1.0 literes, benzines változatai – kiviteltől és teljesítményszinttől függően – kb. 6,8-8,2 millió forintos áron kaphatók. Ehhez képest, ahogy azt a román alapítású vállalatnál a napokban elárulták, a Jogger Hybrid 140 forintban kifejezve nagyjából 9,6 millió forinton startolhat. Az első szállításokra az ígéretek szerint már idén tavasszal sor kerülhet.