Nehéz helyzet ide vagy oda, a BMW-nél továbbra is gőzerővel tervezik a jövőt, és a közelmúltban több izgalmas bejelentést is tettek – a jelenlegi szituációnak megfelelően természetesen csak online közvetített sajtóeseményeken. A fejlesztések középpontjában nem meglepő módon az elektromos autózás áll. Még több részletet árultak el például az i4-ről, de a rövidesen megújuló 7-es széria leendő motorjairól is sokat megtudhattak az érdeklődők.
Az autóipart (is) nagy próba elé állító koronavírus-járvány alighanem rengeteg gyártót sarkall majd arra, hogy új fejezetet nyisson cége történetében. A BMW-nél pedig már azt is elárulták, hogy ez a majdani új korszak egyre inkább az elektromobilizációról szól majd – ami kisebbfajta pálfordulást is jelent, hiszen a vállalatnál még tavaly is akadt olyan elöljáró, aki úgy nyilatkozott, nem igazán hisz a villanyautók széleskörű elterjedésében.
Most azonban leleplezték az i4 nevű Gran Coupé tanulmányt, amelynek szériagyártása, ha minden jól megy, már 2021-ben megkezdődhet. Ehhez nem kevesebb mint 200 millió eurós beruházásra van szükség a müncheni gyárban, ami azt mutatja, a BMW-nél most már hisznek abban, hogy ez a teljesen elektromos modell megtalálja a maga piacát. Az i4-ről egyelőre annyit árultak el, hogy 600 kilométeres hatótávja lesz, valamint egy 530 lóerős erőforrása, amely 4 másodperces 0-100 km/h-ra való gyorsulást tesz lehetővé.
Szintén a napokban beszélt a vállalat a következő 7-es BMW-kről. A fentiek alapján az nem meglepő, hogy a márka luxusszedánjánál is szerepet kap a jövőben a villanyhajtás, az viszont már néhányakat váratlanul ért, hogy Oliver Zipse elnök szavai alapján a legújabb generációban már az elektromos lesz az abszolút csúcsmodell! Ennél a típusnál a legerősebb motoroknak jelenleg még a 6.6 literes, V12-esek számítanak, ám könnyen lehet, hogy ezektől búcsút kell venni.
Arról már korábban is szó volt, hogy a kor elvárásainak (vagy inkább előírásainak) megfelelően a V12-es motort nem tartja meg hosszabb távon a BMW, sőt, nemrég még a V8-as is „veszélybe került”, amikor a cég egyik első embere úgy fogalmazott, a hathengeres turbómotoruk hibrid rendszerben elég erős ahhoz, hogy lefedjék vele a teljes palettájukat.
Ehhez képest szakértők a mostani hírek fényében azt valószínűsítik, a következő 7-esekben még ott lesz egy 4.4 literes, V8-as benzinmotor – a csúcsot viszont, mint fentebb utaltunk rá, már nem ez, hanem a teljesen elektromos változat jelentheti majd. Erről jelenleg annyit tudni, hogy 650 lóerős lehet, a 120 kWh-s akkucsomaggal pedig akár a 700 kilométeres hatótáv sem elérhetetlen.
Az új 7-est most 2022-re várják, ez pedig azt jelentheti, hogy mire ténylegesen az utakra kerül, már jelentős konkurenciával kell majd számolnia a villanymotoros luxusmodellek mezőnyében. A szegmensbe addigra a Mercedes is megérkezhet az EQS néven fejlesztett kocsijával, de a hírek szerint a Jaguar is fontolgatja az XJ leváltását egy villanyautóval.