A Fiat a minap egy ötletes videót tett közzé, amelyben egy szürke színű kocsijukat – a vállalat vezérigazgatójával, Oliver Francois-val a volán mögött – belemártanak egy narancssárga festékkel teli „óriásvödörbe”. Az olasz cég így jelentette be, hogy a jövőben nem gyártanak több szürke autót, ehelyett a márka új „Dolce Vita” filozófiájának jegyében az élénkebb színek kerülnek náluk előtérbe. A napjaink trendjeivel teljesen szembemenő lépés egy rövidesen bemutatásra kerülő kocsijukhoz tartozó kampány részeként is felfogható – éppen ezért a carXpert szervizhálózat friss írásában erre a közelgő újdonságra is kitérünk.
A Fiat érvelése szerint Olaszországról a többségnek az öröm, az optimizmus és nem utolsósorban a színek jutnak eszébe, ezért kézenfekvő, hogy az ottani autók is ugyanezt tükrözzék. Márpedig most nem épp ez a helyzet – és nemcsak Itáliában, hanem a világon szinte mindenütt.
Az Axalta legutóbbi globális felmérése szerint a világ személyautóinak 34%-a fehér (vagy egy ahhoz nagyon közeli árnyalatú), 21%-a fekete, 19%-a szürke és 8%-a ezüstszínű. Mindezt azt jelenti, hogy e 4, lássuk be, nem túl „izgalmas” szín együttesen a bolygó kocsijainak 82%-án köszön vissza. Ami az „igazi” színeket illeti, a kék 8, a piros 5, a barna 2, míg a zöld, a sárga és a narancssárga 1-1 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.
A helyzet Európában is csak egy kicsit „fényesebb”: itt a Fiat által tiltólistára tett szürke vezet 27%-kal, megelőzve a feketét (22%) és a fehéret (21%), miközben a kék szín legalább a mi földrészünkön eléri a két számjegyű arányt (11%). Tekintve, hogy a torinói brand tavaly világszerte kb. 1,2 millió autót adott el (ez a teljes volumen kb. 1,5%-a), amivel a 18. helyen áll a gyártók rangsorában, a tendencia megfordításához az ő döntésük még kevés lesz – de figyelemfelhívásnak persze megteszi.
És ha már figyelemfelhívás, a cég a szóban forgó videóban elrejtett egy „reklámot” is, a vezérigazgató ugyanis egy vadiúj modelljükben, a friss hírek szerint jövő héten hivatalosan is bemutatásra kerülő Fiat 600-ban ült. A várhatóan jövőre már az utakon lévő járművel kapcsolatban a nemzetközi média biztosra veszi, hogy a Stellantis-konszern CMP/eCMP platformájára épül, hasonlóan többek közt a Jeep Avengerhez, az Opel Mokkához, a Peugeot 2008-hoz vagy épp a Citroën C3 Aircrosshoz.
Ha a tippek beigazolódnak, a Fiat 600 tisztán elektromos hajtáslánccal debütál majd, de idővel elképzelhető a belsőégésű motorok beépítése is. A villanyváltozat a „közeli rokonok” adataiból kiindulva 156 lóerős teljesítményre és 260 Nm-es csúcsnyomatékra lehet képes, az 54 kWh-s akkumulátornak köszönhetően pedig 400 kilométer környékén alakulhat a hatótávja. A pontos részletek tehát rövidesen kiderülnek, de addig is, egy biztos: fényezés tekintetében a választék meglehetősen „színes” lesz majd.