Vegyük minden idők autós „bestsellerét”, és készítsük el belőle azt a kivitelt, amely évek óta letarolja a piacot. Igen, ez a Toyota Corolla Cross, azaz a világszerte csaknem 50 millió példányban eladott kocsi szabadidő-változata. Vagy a japán márka legújabb modelljének elnevezése inkább csak amolyan marketingfogás lenne?
A Toyota nem először rukkol elő azzal, hogy egy népszerű autóját „crossover alapokra helyezi”. A cég idén áprilisban ugyanis már bejelentette a Yaris Cross érkezését. Igen ám, csakhogy amíg annál a városi kisterepjárónál valóban szembetűnő hasonlóságot lehetett felfedezni az „ős” Yaris-szal, addig a vadiúj Corolla esetén ehhez már komoly képzelőerőre van szükség.
Az még hagyján, hogy a Corolla Cross dimenzióit tekintve jócskán eltér az ötajtós változattól, hiszen egy SUV-nak mégiscsak nagyobbnak kell lennie egy kompakt személyautónál. Ami a részleteket illeti, a Cross-verzió azonos tengelytáv (2640 milliméter) mellett 9 centiméterrel hosszabb (4460 mm), 3,5 centivel szélesebb (1825 mm) és 18,5 centivel magasabb (1620 mm) lett.
A most beharangozott szabadidő-autó viszont vonalvezetésében, dizájnjában sem igazán idézi meg az „igazi” Corollákat. Szakértők hozzáteszik, a kocsi formavilágát nézve sokkal közelebb lenne a valósághoz, ha egy kissé újragondolt Toyota C-HR-ként hirdetnék. Persze az vesse az első követ a japán vállalat döntéshozóira, aki nem próbálná meg kihasználni a Corolla brand jelentette plusz vonzerőt az értékesítés során…
Hogy a technikai adatokról is szó essen, az alap erőforrást egy 1.8 literes, 140 lóerős szívómotor jelenti, de lehetőség van egy 1.8-as benzinest használó öntöltő hibrid rendszer választására is. A fogyasztás a hírek szerint előbbinél 100 kilométerenként 6,5 liter, míg utóbbi esetben 4,3 liter. Árban meglepően kicsi a különbség a két megoldás közt: forintra átszámítva a hibrid kivitel 300 ezer forinttal többe, 10,2 millióba kerül.
A gyártás Thaiföldön kezdődik majd a napokban (itt tartották a kocsi világpremierjét is), és a tervek szerint a teljes ázsiai régiót ki akarják szolgálni az ottani üzemből. Az európai forgalmazásról egyelőre nincs hír, de ha kellően sikeres lesz a saját földrészén, akkor idővel talán hozzánk is elérkezhet a (nevében) Corolla terepjáró.