Csodaautó, ijesztő előjellel

Csodaautó, ijesztő előjellel

Nem kevesebb, mint 5 év tervező és fejlesztő munkája van az Aston Martin legújabb csúcsmodelljében, a Valkyrie-ben, amely néhány napja gurult először aszfaltra. A Silverstone-i Forma–1-es pályán debütáló autóval egyértelmű a brit gyártó célja: belépő az „utcai versenyautók” világának legfelsőbb szintjeire, oda, ahonnan jelenleg például a Ferrari, a McLaren vagy épp a Bugatti tekint le.

Évekkel ezelőtt a Valkyrie-rel kapcsolatos első hírek még egyenesen arról szóltak, hogy az Aston Martin a világ leggyorsabb utcai használatra (is) szánt kocsiját akarja megalkotni. Ezt a tervet valahol menet közben ejthették, a most a nagyközönség elé tárt jármű végsebessége a tesztek alapján ugyanis „csak” 402 km/h körül van. Ennél már 2005-ben is akadt gyorsabb utcai járgány, jelesül a Bugatti Veyron EB, míg a mostani hivatalos rekorder a Koenigsegg Agera RS, amely 447 km/h-t tud.

A csúcsdöntés tehát nem jött össze, ez persze egyáltalán nem jelenti azt, hogy a Valkyrie gyenge lenne, sőt. Elég, ha annyit mondunk, hogy egy 1160 lóerős, 12 hengeres, 6,5 literes szívómotor dolgozik benne, megtámogatva egy a Rimac közreműködésével fejlesztett villanymotorral. Ezeknek hála 2,5 másodperc alatt felgyorsul a bűvös 100 km/h-s sebességre.

Ha azonban az eddigiek tükrében azt hinnénk, az Aston Martin-család legifjabb tagjának kizárólag a brutális teljesítmény az erénye, nagyot tévedünk. A formatervet ugyanis nem más rajzolta meg, mint a közelmúlt legjobb Forma–1-es mérnökének tartott Adrian Newey. Az ő keze munkáját dicsérik a 2010 és 2013 közt zsinórban négy vb-címet begyűjtő Red Bull autók, ami meglehetősen jó ajánlólevél a Valkyrie számára is.

A fejlesztés tehát nagyrészt már lezárult, azonban tesztekből még jó pár hátra van, mielőtt végérvényesen rászabadítják a piacra a vadiúj „szörnyet”. A Valkyrie a hírek szerint hamarosan a Nordschleifén is megmutatja magát, de nem maradhat majd el a Le Mans-i körözés sem.

Az autóból a hírek szerint összesen 150 darab készül, amelyeket 3,2 millió dolláros (átszámítva 900 millió forintos) áron lehet majd megvenni. Legalább is azoknak, akik elég gazdagok, és nem riasztja el őket a kissé ijesztő névválasztás. A valkűrök ugyanis a skandináv mitológiában azok a lényeg, akik a csatában elesett hősi halottakat átviszik a túlvilágra – lássuk be, nem igazán jó ómen ez egy hipergyors sportverda esetén.

Az Aston Martinnál persze senkit sem akartak riogatni, csak pusztán folytatni akarták a márka hagyományait a „V”-betűs elnevezéssel, lásd még Vantage, Virage, Volante, Vanquish, Vulcan, vagy épp a még csak koncepció szintjén létező, ugyancsak bivalyerős Valhalla.