Dániából érkezik a legújabb méregdrága sportkocsi

Dániából érkezik a legújabb méregdrága sportkocsi

A dán Zenvo Automotive már idén márciusban jelezte, hogy rövidesen egy olyan hipersportkocsit mutat be, amellyel teljesen új fejezetet nyit a vállalat 2007 óta íródó történetében. A várakozásnak most vége, a minap ugyanis bemutatták az Aurora nevű, egészen elképesztő számokat felvonultató kétajtós, hibrid kupét. A carXpert szervizhálózat aktuális cikkében az iparági trendekkel ellentétben az elődeinél több hengerrel operáló járműről lesz szó.

A Zenvo a 2009-ben debütált, ST1 nevet viselő, 1100 lóerős, V8-as motorral ellátott „rétegkocsival” szerzett magának hírnevet a sportautóik rajongói között. A mindössze 15 példányban elkészült modellt a TS1 követte a sorban, amelynek végső változatát, a már csaknem 1400 lóerős TSR-GT-t tavaly év végén dobták piacra. A Præstø városában székelő cég vezetői saját elmondásuk szerint ezt követően úgy gondolták, a szektor trendjeit elnézve most van itt az utolsó lehetőség arra, hogy igazán „extravagáns” erőforrással rendelkező autókat gyártsanak – ezért még az eddigiekhez képest is szintet léptek.

Az eredmény tehát az Aurora, amelyben az autóiparban jól csengő nevű MAHLE által szállított, 6.6 literes, V12-es, a Bugatti Chironokhoz hasonlóan négyturbós motor kapott helyet. A skandináv mitológiában Thor villámisten kalapácsa után „Mjölnir” névre keresztelt erőforrás önmagában is 1250 lóerős, a legnagyobb fordulatszáma pedig elérheti a 9800-at.

Az újdonság kétféle verzióban érkezik. Az Agilban a fentebb említett „Mjölnirt” egy a hátsó tengelyre kerülő, 200 lóerős villanymotor egészíti ki, a rendszer összteljesítménye így 1450 lóerő, csúcsnyomatéka pedig mintegy 1400 Nm. A Zenvo közlése szerint az Agil 2,5 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig 365 km/h környékén van.

A potensebb kivitel, a Tur a fentieket megfejeli még kettő, az első kerekeket hajtó villanyerőforrással, így együttesen már 1850 lóerőt és kb. 1700 Nm-t vonultat fel. Az összkerék-meghajtású Tur az extra motorok miatti mintegy 150 kilogrammos súlygyarapodás (1450 vs. 1300 kg) ellenére is dinamikusabb az Agilnál, hisz álló helyzetből 2,3 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra, az ígéretek alapján pedig képes lehet akár 450 km/h-val is száguldani.

A mindkét variáns esetén hétfokozatú, automata váltóval és Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikkal rendelhető hibrid csúcskocsiból várhatóan 100 példány készül majd, 50-50-es megoszlásban a két típus között. Az Aurora indulóára kapcsán 2,6 millió eurós, azaz forintban kifejezve nagyjából 1 milliárd forintos összegről lehet olvasni, azaz bátran kijelenthetjük, a Zenvo által emlegetett új fejezet sem a tömegek megszólításáról szól majd.