Hogyan kell elkölteni másodpercenként 57 millió forintot? Nos, az Audi, a Hyundai, a Kia, a Porsche és a Toyota ezt hamarosan ország-világ előtt megmutatja, mindannyian ott vannak ugyanis az év egyik legnagyobb médiaeseménye, a Super Bowl hirdetői között, ahol a fenti árfolyamon mérik a reklámidőt. És ha már ennyit fizetnek érte, természetesen igyekszik mindenki a lehető legötletesebb kisfilmekkel előrukkolni, ami egyelőre úgy fest, a Porschénak sikerült leginkább.
A profi amerikai-futball liga (NFL) döntőjét február 2-án, azaz vasárnap este (magyar idő szerint már valamivel hétfő éjfél után) rendezik Miamiban. Aki kicsit is járatos a sport világában, az tudja, hogy ezen a meccsen a show legalább akkora szerepet kap, mint maga a játék. A körítésnek pedig a reklámok is fontos részét képezik, amikről kivételesen nem elkapcsolnak az emberek, hanem sokan egyenesen azok miatt ülnek le a tv elé.
Ennek oka, hogy a nagy cégek rendre erre az alkalomra készítik el legviccesebb, legmeghatóbb, leglátványosabb reklámjaikat. Nem is véletlenül, a közvetítést ugyanis csak az USA-ban több mint százmillióan követik, világszerte pedig ennek sokszorosa a nézőszám. A nagy nyilvánosság persze nincs ingyen: egy 30 másodperces reklám 5,6 millió dollárba kerül – ebből jön ki a bevezetőben említett 57 millió forint/mp-es ár. Őrült összeg, de nyilván megéri, hiszen most is már hónapokkal ezelőtt megtelt az összes reklámblokk, nagyrészt visszatérő hirdetőkkel.
Ilyen mértékű költést nyilván csak a világ vezető vállalatai engedhetnek meg maguknak, akik között jó pár autógyártó is akad. Szakértők szerint az, hogy éppen kik vásárolnak reklámidőt, tökéletesen leképezi, kiknek vannak jelentős ambíciói az amerikai piacon, illetve más olyan régiókban, ahol a Super Bowl kifejezetten nézett – márpedig mostanra Európa is ide sorolható.
Ami az idei évet illeti, az Audi a maga 30 másodpercét az új globális kampánya bevezetőjének szánja, ami „A haladás technikája” szlogen újradefiniálásával jár majd. A Hyundai az új Sonata promóciójára használja az idejét, míg a Toyota a Highlandert igyekszik még tovább népszerűsíteni. A Kia közben más utat választ, kisfilmjükben egy sajtótájékoztatót láthatunk, ahol a híres sportoló helyett egy kisfiú jelenik meg – a cégnél remélik, hogy mindez elég emlékezetes lesz ahhoz, hogy általánosságban növelje márkájuk ismertségét, kedveltségét.
A nyilvánosságra hozott előzetesek alapján a Porsche igyekezett a legnagyobbat „dobni”. Az ő reklámjukban egy komplett üldözős akciófilm elevenedik meg, amelynek története szerint a cég múzeumából ellopnak egy Taycant, aminek régi és új Porsche-modellekkel erednek a nyomába. Külön érdekesség, hogy a képkockák közt feltűnik egy 911 GT3 is, amelyet eddig csak álcázva láthatott a közönség, így tulajdonképpen egy roppant nézett – és méregdrága – autóbemutatóval van dolgunk.