Egy vállaltan „őrült”, elektromos szabadidő-autó

Egy vállaltan „őrült”, elektromos szabadidő-autó

A 2013 óta létező amerikai Drako Motors egyik alapítójától, az addig sikeres szoftveres megoldásokban utazó Shiv Sikandtól saját elmondása szerint annak idején a szektorban jártas ismerősei azt kérdezgették: „Minek szálltok be ebbe az autóiparba? Valami nincs rendben veletek?”  Ő pedig annyit felelt: „Pontosan! Őrültek vagyunk!” Nos, ennek a lassan 10 éves, „őrült” vállalkozásnak a legújabb eredmény a minap bemutatott Drako Dragon, azaz minden idők egyik legerősebb, leggyorsabb (és mellesleg teljesen elektromos) luxus SUV-ja!

A szóban forgó kaliforniai gyártó először 2019-ben került igazán reflektorfénybe, amikor leleplezték a Drako GTE nevű tisztán elektromos szupersportkocsit. A Fisker Karma alapjaira épülő szedán nemcsak az 1200 lóerős teljesítményével és 332 km/h-s végsebességével, hanem az 1,25 millió dolláros (mai árfolyamon számolva csaknem 500 millió forintos) árcédulájával is felhívta magára a figyelmet. A GTE-ből kezdettől fogva csak 25 darabot terveztek előállítani, de már akkor is jelezték: idővel egy jóval nagyobb példányszámú autóval is előrukkolnak majd.

Ez a pillanat pedig most jött el! A Drako Dragon (amelynek neve kétszeresen is „sárkányt” jelent) designját az olasz GranStudio álmodta meg, amely az első reakciók alapján nem végzett rossz munkát. A kocsi méretei és arányai (505 cm-es hosszúság, 206 cm-es szélesség és 160 cm-es magasság) megfelelnek napjaink közepes méretű szabadidő-autóinak – azonban legkésőbb a „sirályszárnyas” ajtókból kiderül, hogy messze nem egy átlagos SUV-val van dolgunk.

Ezt bizonyítja a kerekenként elhelyezett 1-1 villanymotor, melyek összteljesítménye nem kevesebb mint 2000 lóerő. Ezek után nem meglepő, hogy a kocsi a 2254 kilogrammos tömege dacára is 2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 320 km/h környékén van. A Dragon hatótávját illetően 676 kilométerről szólnak a hírek, valamint akár 500 kW-os gyorstöltési lehetőségről, melynek köszönhetően 10 perc alatt 10-ről 80%-ra táplálható az (egyelőre ismeretlen kapacitású) akkumulátor.

A kétajtós, ötszemélyes Drako Dragon egyik védjegye a szabadon állítható hasmagasság, melynek értéke Tarmac módban kb. 16, Cruise módban 21, Overland módban pedig 31 centiméter lehet. Hogy mindez, karöltve a fentiekkel elég lesz-e ahhoz, hogy az újdonság a maga 290 ezer dolláros (mintegy 116 millió forintos) árával megtalálja a rést a többek közt a Tesla X fémjelezte piacon, az a jövőben kiderül – az „őrült” ötletgazdák mindenesetre a termelés beindulása után évi 5000 darabot terveznek legyártani a „szuper SUV-ból”.