Egymás érik a vadonatúj Cadillac-ek

Egymás érik a vadonatúj Cadillac-ek

Épp a közelmúltban derült ki, hogy a General Motors visszatér az európai piacra, méghozzá az Észak-Amerikában már tavaly óta az utakon lévő, tisztán elektromos luxus-szabadidőautóval, a Cadillac Lyriq-kel. A bejelentés óta mifelénk is érdemes jobban odafigyelni a GM prémiummárkájával kapcsolatos hírekre – márpedig a Cadillac mostanság eléggé belehúzott! Néhány hete a belépőmodellnek szánt Optiq-ot, a napokban pedig a „házi villanytápláléklánc” második pozíciójába érkező Vistiq-et (képünkön) leplezték le! A carXpert szervizhálózat mostani írásában ezekről ejtünk néhány szót.

Mióta az autógyártás egyre inkább a moduláris kialakítás felé tart, a különböző vállalatok szinte futószalagon tudják ontani az új (vagy legalábbis „újszerű”) kocsikat. A General Motors az elektromos járművek számára fejlesztett Ultium akkumulátor- és motorarchitektúrára építve először a Lyriq közepes méretű divatterepjáróval, majd gyors egymásutánban a Celestiq szedánnal, a hatalmas Escalade IQ SUV-val, majd most a bevezetőben említett két típussal rukkolt elő.

Az Optiq a maga 4,82 méteres hosszával a legkisebb az összes, már ismertté vált Cadillac elektromos SUV közül, és a már napvilágot látott műszaki paraméterei is arra utalnak, hogy a gyártónál ezt szánják a széria leginkább elérhető tagjának. Az Optiq a várakozások szerint egy kb. 200 lóerős, elsőkerék-meghajtású, valamint egy szűk 300 lóerős, összkerekes verzióban lesz elérhető, hatótávja pedig 500 kilométer környékén alakulhat.

A minap bemutatott Vistiq pedig a közzétett fotók alapján méretét és formáit tekintve a benzines Cadillac XT6-ra hajaz, így villanypalettán az 5 méter hosszú Lyriq és a több mint 5,5 méteres Escalade IQ közti „űrt” tölti majd be. A három üléssoros, így aztán akár hétszemélyes újdonságról egyelőre kevés részletet árult el a cég, mindenesetre a képeken a szemfülesek felfedezhetnek egy „600E4” feliratot a kocsin, ami alighanem a majdani teljesítményről árulkodik. A szakértők többsége szerint ez várhatóan nem a lóerők számát jelenti majd (ilyen téren inkább „csak” 500-ra számítanak), hanem a Nm-ben kifejezett maximális nyomatékot. Az egyetlen feltöltéssel megtehető távolságot illetően az Ultium platform erősen behatárolja a fejlesztők lehetőségeit, így a Vistiq kapcsán is nagyjából félezer km-es hatótávra érdemes felkészülni.

Szinte biztos, hogy a két aktuális bejelentéssel még nem ért véget a premierek sora, a Cadillac ugyanis a fenti 5 név mellett a Lumistiq-et is levédette, így alighanem csak idő kérdése, hogy megismerjük a következő tisztán elektromos luxusautójukat is. Azt pedig, hogy ezek közül a Lyriq-en kívül melyek jutnak még el Európába is, a következő években megtudjuk majd.