Egyre inkább „villanyosít” a feljövőben lévő Hyundai

Egyre inkább „villanyosít” a feljövőben lévő Hyundai

Innen is elnézést kérünk a Hyundai Csoport (és persze a többi autóipari szereplő) illetékeseitől, de amikor a minap olvastuk, hogy a dél-koreai cég az ötödikről a harmadik helyre lépett előre a világszerte legtöbb járművet értékesítő gyártók toplistáján, akkor elsőre a „vakok közt a félszemű…” kezdetű, nem túl hízelgő mondás jutott eszünkbe. A Hyundai ugyanis annak köszönhetően tudott kettőt is „előzni”, hogy bár a szektorban tapasztalható ellátási nehézségek az ő számaikat is visszavetették, de kevésbé, mint a vetélytársakéit. Ezzel együtt az 55 éve alapított vállalat globális előretörése vitathatatlan, az elektromos autók terén pedig egyre merészebb ambícióik vannak.

Ami az említett rangsor konkrét számait illeti, a Hyundai Csoport a frissen kiadott jelentések alapján 3,299 millió járművet adott el 2022 első felében (ebből 1,879 millió Hyundai, 1,42 millió pedig Kia emblémát viselt). A dél-koreaiak ezzel a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetséget (3,14 millió) és a 16 márkát tömörítő Stellantis konszernt (3,019 millió) „ugrották át”, miközben maguk mögött tartották a listán 6. General Motors-t (2,84 millió). Az első két helyen továbbra is a két „óriást” találjuk: a Toyota számlálója 5,138 milliónál, a Volkswagen Csoporté pedig 4,006 milliónál állt meg az idei év első hat hónapjában.

Ahogy arra korábban utaltunk, az újdonsült dobogós sikerének kulcsa a „legkisebb visszaesés” volt, a riválisokat ugyanis a jelek szerint sokkal inkább megviselte a félvezetőhiány és az ágazatban meglévő egyéb problémák. A Hyundai-Kia duó értékesítési adatai éves viszonylatban „csak” 5,1%-ot csökkentek, miközben a Stellantisnál ugyanez a mutató -16%, a Renault-Nissan-Mitsubishinél -17,3%, a GM-nél pedig -18,6% volt. A szöuli székhelyű cég viszonylagos „ütésállóságának” egyik titka lehet, hogy eladásai viszonylag egyenletesen oszlanak el a világ legfontosabb piacai közt (Észak-Amerika, Európa, Kína, India), miközben a többi földrészen is számottevő a jelenléte, ami mindenképp csökkenti az egy-egy régió tendenciáinak való „kiszolgáltatottságot”.

A Hyundai központjában a pozíciójavítás után annak megerősítését tűzték ki célul, amelyben nem meglepő módon a villanyautók játszhatják a főszerepet. A „zöld offenzíva” következő lépéseként a tervek szerint ősszel forgalomba kerül az első elektromos szedánjuk, a Hyundai IONIQ6, de a Hyundai Santa Fe Hybrid, a Kia EV6 GT, valamint a cégcsoport prémium márkájának, a Genesisnek a legújabb, GV70 névre keresztelt modellje is még az év vége előtt legördülhet a futószalagról.

A legújabb hírek szerint pedig a Hyundainál már gőzerővel dolgoznak két kisebb és megfizethető elektromos autó kifejlesztésén is, amellyel elsősorban az európai vásárlókat céloznák. A maximum 20 ezer eurót (átszámítva kb. 8,1 millió forintot) kóstáló járművek 2023-24-ben érkezhetnek meg. Nemzetközi sajtóértesülések alapján az egyik modell a „hagyományos” meghajtású Hyundai i10-et válthatja fel a városi autók szegmensében, míg a másik egy valamelyest nagyobb méretű, a Hyundai Casperhez (képünkön) hasonlatos „mini-SUV” lehet majd.