Egyre erősödik a kínai gyártók európai „offenzívája”

Egyre erősödik a kínai gyártók európai „offenzívája”

A kínai autógyártók az ázsiai piacok mellett mostanra többé-kevésbé Afrikában és Latin-Amerikában is megvetették a lábukat, jelentős európai térhódításuk azonban egyelőre várat magára. Sokak szerint azonban mindez csak idő kérdése, a neves japán és nyugati vállalatokkal együttműködésben készülő járműveik, valamint az egyéb termékeknél is ismert árelőnyük miatt ugyanis előbb-utóbb eljutnak az itteni vásárlók szívéig is. A friss hírek szerint mindenesetre jelenleg egyszerre több cégük is próbál gyökeret ereszteni az öreg kontinensen.

A Dongfeng Motor Corporation egyike a „Big Fournak”, azaz „Nagy Négyesnek” nevezett állami tulajdonú, kínai autóipari óriásoknak, a SAIC Motor, a FAW Group és a Changan Automobile mellett. A vállalat tavaly mintegy 3,3 millió autót adott el világszerte, ami összehasonlításképpen több mint amennyivel a Renault vagy a BMW büszkélkedhet, és alig marad el a Ford számaitól. A teljesség igénye nélkül a Hondával, a Nissannal és a Peugeot-Citroën csoporttal is kooperáló cégnek már vannak érdekeltségei Európában, a minap pedig prémiummárkájuk, a Voyah megnyitotta első szalonját Oslóban.

A helyszínválasztásból alighanem a többség már kitalálta, hogy a kereskedésben a villanyautók értékesítése lesz a fókuszban. Egyelőre a Free nevet viselő, még Kínában is újdonságnak számító autó (képünkön) szerepel a norvégiai palettán, amely egy teljesen elektromos és hibrid változatban elérhető, 4,9 méter hosszú, ötajtós SUV.

A tisztán villanymodellek közül az egyikben egy a hátsó kerekeket hajtó, 347 lóerős motor kapott helyet, a másikban viszont mindkét tengelyre jut egy-egy erőforrás, 693 lóerős összteljesítménnyel és 1040 Nm-es csúcsnyomatékkal. Mindkét variánst 88 kWh-s akkucsomaggal szerelik fel, ami optimista mérések szerint 500 kilométer környéki hatótávra elegendő. A hibrid verzió „lelke” egy 1.5 literes, négyhengeres benzinmotor, de állítólag ez a típus is képes 140 km-t megtenni elektromos üzemmódban, ami bőven elegendő a zöld rendszám megszerzéséhez.

A Voyah már a harmadik kínai brand, amelynek szalonja nyílik a norvég fővárosban: korábban az Xpeng és a NIO lépett erre az útra. Utóbbi márkával kapcsolatban két aktuális érdekesség is akad. Egyrészt egy rendezvényükön kiderült, hogy hamarosan Magyarországon terveznek gyárat nyitni, ahol valószínűleg akkumulátorcsere-állomások készülnek majd. Másrészt a napokban leleplezték legújabb modelljüket, ES7 nevű luxus szabadidő-autót, amelyet egyértelműen a Teslák globális riválisának szánnak. A hazájában 30 millió forint körüli indulóárral rendelkező SUV az ígéretek szerint a legnagyobb, 150 kWh-s akkupakkal nagyjából 900 kilométert tud megtenni, különlegessége pedig, hogy egyelőre ritkaságszámba menő módon hosszas töltés mellett egy pár perces telepcserével is újra menetképes állapotba lehet hozni.

A kérdés tehát adott: vajon a Dongfengnek, a NIO-nak vagy egy rövidesen felbukkanó másik szereplőnek sikerül-e véghezvinni a nagy európai áttörést, és idővel éppoly természetes lesz kínai autót venni, mint azt a Huawei vagy épp a Xiaomi termékek esetén más szektorokban már látjuk?