Ekkora mérföldkőhöz ünnepi kiadás dukál

Ekkora mérföldkőhöz ünnepi kiadás dukál

Először olvasva a hírt, miszerint a Toyota Corollából a minap készült egy „50 milliós kiadás”, néhányak lelki szemei előtt talán egy rengeteg extrával ellátott, innovatív technológiai megoldásokkal teletűzdelt, exkluzív kocsi jelenik meg. Az autóipar történetében jártasak azonban tudhatják, hogy a Corolla esetében az 50 milliós szám más értelmet is kaphat: éppen idén készült el a „félszáz-milliomodik” darab a típusból, a japán gyártó pedig most ezelőtt a mérföldkő előtt tiszteleg az ünnepi modellekkel.

A Corolla sikertörténete 1966-ban indult, az imént említett összeladási adatot figyelembe véve tehát azóta évente átlagosan majdnem 1 millió példányban talál gazdára világszerte. Ezzel természetesen magasan vezeti a személyautós toplistákat, olyan nagy klasszikusokat maga mögé utasítva, mint a Ford F-Series (kb. 40 millió), a Volkswagen Golf (35 millió), a VW Beetle (21 millió), a Honda Civic (20 millió) vagy épp a mifelénk „kockaladaként” elhíresült Lada Riva (18 millió).

A népszerű autó legfrissebb (tizenkettedik) generációját 2018-ban mutatták be, méghozzá a közvetlen elődjével ellentétben háromféle karosszériaváltozatban: szedán, kombi (Touring) és ferdehátú (Sport). A mostani bejelentése szerint mindhárom kivitelből elkészülnek a különleges példányok, amelyeken természetesen számos helyen visszaköszönnek majd az 50 milliós álomhatár elérésére emlékeztető feliratok.

Az internetes adatbázisok szerint az aktuális Corollákat világszerte nem kevesebb mint 13 különböző hajtással árulják, ezek közül az ünnepi változatokba a Toyota által kiadott prospektus szerint – és ez az aktuális trendeket nézve vélhetően senkit sem tölt el nagy meglepetéssel – a leginkább környezettudatosnak mondható hibridrendszer került. Ez egy 1.8 literes, soros négyhengeres benzinmotor és egy villanyerőforrás 121 lóerős összteljesítményű kombinációja, amely full hibrid lévén rövid etapokon tisztán elektromos üzemmódban is használható. A beszámolók szerint a ferdehátú variánst kizárólag elsőkerék-meghajtással lehet megvásárolni, míg a szedán és a kombi változatokhoz elérhető az E-Four nevű összkerekes megoldás is.

Az „50 milliós kiadás” az eddigi bejelentések alapján egyelőre csak Japánban lesz kapható, de nem zárható ki, hogy idővel máshol is piacra dobják – már csak a büszkélkedés végett is. A különleges Corollák indulóára állítólag 3 millió japán jen körül mozog, ami átszámítva kb. 8 millió forintnak felel meg. Úgy tűnik tehát, hogy az árcímkét illetően „50 milliós” kiadásra azért még jó pár évet várni kell…