Jó ideje „pletykálták” már, hogy az Audi közel van a Formula–1-es csatlakozáshoz, a hír azonban csak most lett hivatalos: a német gyártó 2026-tól motorszállítóként lép be a világ legnépszerűbb autós sorozatába. Az időzítés nem véletlen, 4 idény múlva ugyanis (újra) gyökeres technológiai módosításokra kerül sor az F1-ben, így ha valamikor, hát az idő tájt újoncként is lehet esélye versenyképes erőforrást összerakni egy márkának. A kérdés már csak az, mely istálló(k) partnereként köszönthetjük majd az ingolstadti székhelyű vállalatot.
Amikor a Forma–1 vezetői bejelentették, hogy 2026-tól száz százalékban fenntartható üzemanyagokra állnak át, ezzel párhuzamosan pedig a hibrid motorok elektromos teljesítményét is növelik, nem titkoltan azokat az új brandeket akarták „bevonzani”, melyeknek a fenti törekvésekkel összehangban lévő „zöldítés” a fő stratégiai céljuk mostanság. Nos, a húzás a jelek szerint kezd beválni, hiszen az Audi már hitet is tett a széria mellett, sajtóértesülések szerint pedig a szintén a Volkswagen konszern ernyője alá tartozó Porsche belépésének világgá kürtölése is már csak formaság.
A száguldó cirkusz világában most debütáló „négykarikás” márkának már a 20. század legelején is volt kapcsolata a motorsporttal, azonban igazán hangos sikereiket az elmúlt 40 esztendőben aratták. A rali-világbajnokság küzdelmeibe 1980-ban kapcsolódtak be – ez volt a legendás „Quattro-éra”, amely két vb-címet (’83-’84) is hozott nekik. Az új évezredben pedig az „Audi és a versenyzés” hallatán a többség alighanem már a Le Mans-i 24 órás viadalokra, illetve a Német Túraautó Bajnokságra asszociál – nem is véletlenül, hisz mindkét patinás vetélkedésben ők számítanak a legsikeresebbnek a 21. században.
Bizonyára ezt a „formát” szeretnék átmenteni az F1-be is, ami persze nem lesz egyszerű, még úgy sem, hogy a bevezetőben említett módon 2026-ra mindenki másnak is lényegében nulláról kell kezdenie a fejlesztést. A mostani közlések alapján az Audi még az idei év vége előtt nyilvánosságra hozza, melyik csapat motorszállítójaként mutatkozik majd be. Korábban a többség a McLaren oldalán vélte látni őket, de mostanra a Sauberre (Alfa Romeóra) vonatkozó találgatások erősödtek fel.
Merészebb „jósok” a jelen legeredményesebb istállójával, a Red Bull-lal való kapcsolatfelvételt sem zárják ki. Ez abból a szempontból logikus lenne, hogy az osztrákok mögül 2026-ra teljesen kihátrál a Honda – viszont az is igaz, hogy a nagyok a legritkább esetben kockáztatnak egy vadiúj szereplővel, azaz a legvalószínűbb forgatókönyv mégis csak az, hogy az Audi-logót elsőként valamely kis csapat kocsiján láthatjuk majd a rajtrácson.