Elnöki ügy: erősebb és hosszabb kocsit kapott Macron

Elnöki ügy: erősebb és hosszabb kocsit kapott Macron

A Citroën DS modellek mindig is a francia elnökök kedvenc hivatali autói közé tartoztak, népszerűségük pedig kitart most is, hogy a DS immár önálló márkaként működik. Emmanuel Macron 2017-es beiktatásakor a DS 7 Crossback SUV speciálisan neki készített, Présidentiel változatában tűnt fel, a napokban pedig már ennek továbbfejlesztett, Élysée névre keresztelt verziójával vett részt az első világháborút lezáró fegyverszünet évfordulóján tartott megemlékezésen.

A DS 2015-ben vált külön a Citroëntől, a DS 7 Crossback nevű ötajtós, luxus SUV-t pedig két évvel később mutatták be, mint az első szabadidő-autójukat, amit Európában is forgalmaznak. Bár a brandnek van hazai képviselete, a szóban forgó típus nem jön szembe percenként az utakon, így a képbe kerülés érdekében érdemes megjegyezni, hogy a kocsi a Citroën C5 Aircross-szal azonos alapokra épül, és méreteit tekintve lényegében megegyezik azzal.

A DS 7 Crossback kétféle benzines (1.2 és 1.6 literes) és kétféle dízeles (1.5 és 2.0 literes) variáns mellett plug-in hibrid hajtással is kapható. A „papírformának” megfelelően Macron Élysée-jébe a környezetbarátabb technológia jutott, méghozzá a kínálat legerősebb, 300 lóerős összteljesítményű E-TENSE rendszere. Ez jelentősnek mondható 75 lóerős előrelépést jelent az előző elnöki járműhöz képest.

A másik jelentős módosítás az elődhöz képest, hogy a páncélozott Élysée-nél az alapmodell tengelytávját (és ezzel együtt hosszát) kb. 20 centiméterrel megnyújtották, így a hátul az eddiginél is kényelmesebb, 545 mm-es lábtérrel rendelkező „mobil iroda” jött létre. Az exkluzivitásnak megfelelően a 3 személyes hátsó üléssort 2 bőrfotelre cserélték, és kiépítették a legszigorúbb biztonsági szabályoknak megfelelő, speciális telekommunikációs rendszert.

A DS 7 Crossback Élysée ezzel olyan legendás, exkluzív francia autók nyomdokába lépett, mint a Peugeot Type 156, a Renault Reinastella, a Talbot-Lago T26L, a Citroën 15/6 H vagy a Simca Vedette, amelyek a korábbi évtizedek során szolgálták valamelyik elnököt. Az ismertebb neveknek mind-mind megvolt a maga kedvenc hazai márkája: Jacques Chirac például a Citroënért, Francois Mitterand a Renault-ért rajongott, míg Nicholas Sarkozy az egyedi Peugeot 607 Paladine-ját preferálta államfőként. Macron flottájában pedig a mostani már a második DS, így könnyen lehet, hogy ő végleg az idei évtől a Stellantis óriásvállalthoz tartozó márka mellett teszi le a voksát.