Eltűnhet ma ismert formájában az Audi TT

Eltűnhet ma ismert formájában az Audi TT

Sokan szeretik, de sajnos sokkal kevesebben vásárolják az utóbbi években az Audi (egyébként hagyományosan Magyarországon készülő) TT típusát. Többek között ezért is nyilatkozhatta Bram Schot, az Ingolstadti cég vezére szomorúan, hogy egyáltalán nem biztos a típus jövője.

Mint azt a nemrégiben kinevezett szakember elmondta, a cégnek (nyilván a konszern tagjaként) finanszíroznia kell az elektromos átállás költségeit, így radikálisan, mintegy 27 százalékkal csökkentenie kell jelenlegi modellválasztékát, és az sem biztos, hogy minden országban minden típusával jelen lesz.

A kis sportkocsi rajongói azért még ne kezdjenek búsulni, hiszen a TT most esett át a szokásos félidei frissítésen, így még egy darabig látható lesz az utakon. Az autó leendő vásárlói viszont jobban teszik, ha legkésőbb 2022-ig lépnek, mert nagyjából addig lehet majd új autóként megvenni. Mint azt a vezető elmondta, lesz valamiféle ikonikus (réteg)modelljük a jövőben is, de az nem feltétlen a TT lesz; a pletykák egy négyajtós utódról szólnak. A döntésnek látszó bejelentésen nincs mit csodálkozni, ha hozzátesszük: a TT eladásai kevesebb, mint a felére estek vissza 2015 óta. Ez a visszaesés többé-kevésbé a teljes sportautó szegmensre (nemcsak a konszernen belül, de minden márkánál) jellemző, az átlagnak megfizethetetlen, szupersport kategória kivételével. Úgy tűnik, ma már a felső-középosztály egyre kevésbé vásárol autót csak a vezetés öröméért. Ha maradtak is ilyen ambícióik, azt más, a hétköznapokban is használható modelleken élik ki, és ennek érdekében a gyártók is mindent megtesznek. Mire gondolunk?

Ma már a közép-, sőt a kompakt kategóriában sem számítanak extrémnek a 200 lóerő környéki teljesítmények, ami közúton bőven elég lehet az „élményautózáshoz”. A mai széria futóművek is megdöbbentő kanyarsebességet és stabilitást adnak, az elektronikus vezetéstámogató megoldásokról nem is beszélve. Az átlag autós saját motorsport igénye ugyanakkor nem nagyon magas. Mindenki szeret néha egy-két kanyar erejéig, vagy épp egyenesben nagyot gyorsulva odalépni, de kevesen fűznek végig egy szerpentint a határon autózva, mert ahhoz vagy zárt pálya kell, vagy extrém kockázatvállalási hajlam, ami szerencsére kevesek sajátja.

Kicsit megindulni, kicsit élesebben kanyarodni tehát ma már olyan autókkal is lehet, amibe csomag és gyerekülés is elfér, az 50:50 tömegarány, a középmotor, és más hasonló úri huncutságok pedig megmaradnak a megszállottaknak és azoknak, akik csak ezért tudnak és akarnak finanszírozni a családban egy 3 vagy 4 autót.