Ennyiért „szinte ingyen van” ez a Porsche

Ennyiért „szinte ingyen van” ez a Porsche

Ha egy használt autót csaknem kétszer annyiért kínálnak eladásra, mint amennyibe újként került, az azért meglehetősen gyanús. A „rejtély” egyik kézenfekvő megoldása, hogy a szóban forgó kocsi egy hírességé volt, ami, mint tudjuk, alaposan felsrófolja bármilyen tárgy árát. Így van ez azzal a most áruba bocsátott 2016-os évjáratú Porsche 918 Spyderrel is, amit korábban a Jamiroquai együttes frontembere, Jay Kay vezetett. Kicsit elmélyedve a plug-in hibrid sportkocsi részleteiben ráadásul azt mondhatjuk: a német autógyártó remekműve kis túlzással a „híresember-szál” nélkül is megérheti a mintegy félmilliárd forintos vételárát.

Az említett zenészről úgy hírlik, hogy autógyűjteménye több száz példányból áll, amelyek zöme méregdrága sportkocsi. A különböző, interneten fellelhető listák alapján úgy fest, hogy Jay Kay kedvenc márkája a Ferrari, egy időben ő birtokolta például az egyetlen zöld színben készült LaFerrarit, a ritkaságon azonban 2 éve túladott. Most pedig a jelek szerint az ugyancsak hibrid álomautó egyik nagy „ellenfelén”, a Porsche 918 Spyderen a sor.

A kocsi alaposan rászolgál az apróhirdetésekből ismerős „alig használt” jelzőre, ugyanis 5 és fél éves pályafutása alatt összesen csak 2130 mérföldet, azaz kb. 3428 kilométert futott. Ennek oka alighanem a fentebb már bemutatott „bőség zavara”: ekkora autós kollekció mellett az is csoda, hogy évi 500-550 km azért belekerült a Porsche kilométerszámlálójába. Jay Kay egyébként egy korábbi interjúban, ahol közismert sportkocsimániásként az autózás környezetkárosító hatásaival próbálták sarokba szorítani, ki is fejtette, hogy az állandó turnék miatt kevesebb mint évi 5000 kilométert vezet, így még ha azt javarészt magas fogyasztású járművek volánja mögött teszi is, azért nem számít túl nagy „szennyezőnek”.

És hogy a piacra dobott járműről is essen szó, a 4,6 literes, V8-as motor és a két elektromos erőforrás együttesen 887 lóerős rendszerteljesítményt és 1280 Nm-es csúcsnyomatékot eredményez. A stílszerűen 918 példányban készült autó 2,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 345 km/h környékén van. Ezeknél vélhetően egy fokkal kevésbé érdekli a leendő tulajdonost, de azért a teljes kép érdekében jegyezzük meg: az 1700 kg-os Porsche 918 Spyder a 6.8 kWh-s akkucsomagjának köszönhetően 19 kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemmódban.

Ami pedig Jay Kay egykori „játékszerét” illeti, egy bazaltfekete színű, a belső térben zöld öltésekkel feldobott, fekete bőrülésekkel ellátott kocsiról van szó, amelyben nemcsak a sofőr-, hanem az utasülés is hatpontos biztonsági övvel van felszerelve. A PistonHeads nevű, autóeladásokra szakosodott portál tanúsága szerint az újonnan 650 ezer fontért eladott sportkocsira most 1,1 millió fontért, azaz átszámítva 463 millió forintért csaphatnak le az érdeklődők. A borsos ár ellenére meglepő lenne, ha végül hoppon maradna az eladást intéző angliai Porsche-specialista cég, a JZM.