Tovább bővül a Ford Kuga hibrid palettája, a mild- és a plug-in változatok után ugyanis rövidesen itt az öntöltő hibrid verzió is, amely a tervek szerint Magyarországon is elérhető lesz. A 2008 óta gyártott, tavaly óta már a harmadik generációját taposó kompakt szabadidő-autó ezzel egyre nagyobb szerepet tölt be az amerikai gyártó elektromobilizációs stratégiájában, amelynek részeként 2021 végére nem kevesebb mint 17, legalább részben villanyosított modellt kínálnak vásárlóiknak.
Egyelőre azonban ne szaladjunk előre egy évet, hanem koncentráljunk a már kézzel fogható közelségben lévő újdonságra, azaz az öntöltős Kuga Hybridre. A kocsiba egy 2.5 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor kerül, amely automatikusan tölti az 1,1 kWh-s teljesítményű akkumulátorcsomagot – utóbbi emellett a fékezési energiát is el tudja tárolni.
Az így működésbe hozott elektromotor képes növelni az autó teljesítményét, csökkenteni a normál üzemanyag-fogyasztást, de tisztán elektromos hajtással is mozgatni az autót. Ezek között a módozatok között a rendszer az aktuális vezetési helyzet alapján, automatikusan, a sofőr számára észrevétlenül vált.
A gyártó szavai szerint a 190 lóerős összteljesítményű kocsi azok számára jelenthet ideális választást, akik szeretnének elektromos hajtással közlekedni, de nehezen tudják megoldani a kábeles töltést. A Kuga Hybridet álló helyzetből az elektromotor indítja el, csendben, ezért a Ford a városi közlekedés során, az araszoló forgalomban is optimális megoldásnak tartja.
A fenti előnyök mellett ráadásul a cégnél úgy számolnak, hogy legújabb hibrid modelljük fogyasztása és hatótávolsága a dízelmotoros járművekével vetekszik. A Fordnál 1000 kilométeres, két tankolás közt megtehető útról beszélnek, így, ha figyelembe vesszük, hogy a kocsiba 54 literes benzintank kerül, könnyű kiszámolni, hogy 5,4 literes fogyasztásban bíznak.
Szabadidő-autóról lévén szó érdemes még megemlíteni néhány, a mindennapos használat során lényeges paramétert. Az adatlapja szerint például az öntöltő Kuga Hybrid akár 1600 kilogrammos utánfutót is képes vontatni, a csomagtere pedig akkupakkal felszerelt járműhöz képest korrektnek mondható 1481 literes. Ezt többek közt annak köszönheti, hogy az akkumulátorcsomagot úgy alakították ki, hogy a lehető legkevesebb helyet foglalja. Ezen kívül a folyadékhűtésnek köszönhetően külön ventilátorra sincs szükség, amellyel jelentősen csökkenthető az utastér zajszintje.