A Honda hivatalos oldalán újabb részleteket árult el a ZR-V nevű modelljéről, amelyet a tervek szerint még idén ősszel elkezdenek forgalmazni Japánban. És hogy miért lehet ez érdekes számunkra? Nos, a vállalat bejelentése alapján a típust jövőre Európában is piacra dobják, ami persze nem is véletlen: egy „villanyosított” szabadidő-autóról van szó, ami így rövidesen napjaink egyik legkelendőbb kategóriájába érkezhet meg.
A ZR-V-t, amelynek nevében a „Z” betű az egyik elsőszámú célcsoportot, az utakon sofőrként mostanság megjelenő „Z-generáció” tagjait szimbolizálja, a Honda két, már Európában is jól ismert SUV-ja, a HR-V és a CR-V közé pozícionálja a cég. Ennek megfelelően méreteit tekintve is nagyjából az említett márkatársai között „félúton” helyezkedik el: 4,57 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,62 méter magas, tengelytávja pedig 2,65 méter.
Az ötajtós újdonság hazájában kétféle hajtáslánccal lesz elérhető. A „hagyományos” vonalat egy 1.5 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor képviseli, de választható lesz az e:HEV hibrid verzió is, amely egy 2.0 literes benzinmotorra és egy villanyerőforrásra épül. Egybehangzó sajtóértesülések alapján, nem meglepő módon, Európába csak az utóbbi, full hibrid variánst készül bevezetni a Honda.
A gyártó még a nyár folyamán igyekszik több nyilvános eseményen is közelebb hozni a vevőkhöz a ZR-V-t, így a pontos műszaki részletekről is alighanem ekkor árulnak majd el többet. Addig pedig marad a találgatás. A mifelénk releváns hibrid változat teljesítményével kapcsolatban például jó támpont lehet az azonos platformra épülő Honda Civic legújabb generációjának hasonló típusa (184 lóerő és 315 Nm-es nyomaték), bár a japánok most azt hangsúlyozták, hogy a ZR-V e:HEV minden szempontból egyedi és továbbfejlesztett lesz, így nem kizárt némi eltérés az adatokat illetően. A vadiúj Civichez képest mindenesetre az már biztosan újszerű lesz, hogy a ZR-V mindkét motorváltozatban kapható lesz összkerékmeghajtással, amit egy kompakt szabadidő-autótól valahol el is vár az ember.
Abból kiindulva, hogy a ZR-V a paraméterek tekintetében a HR-V és a CR-V közti „teret” töltheti majd be, a többség arra számít, hogy az ára is ezt tükrözi majd: a nemzetközi források kb. 35 ezer eurós, azaz forintban kifejezve nagyjából 14 milliós indulóárra számítanak. Ha igaznak bizonyulnak a várakozások, és tényleg eljut Európába, kiderül, mire megy majd abban a meglehetősen sűrű szegmensben, ahol többek között – hogy az ázsiai riválisoknál maradjunk – a Toyota RAV4, a Hyundai Tucson vagy épp a Kia Sportage lesznek a legfőbb ellenfelei.