Kanadáról vélhetően nem az autógyártás jut elsőre a többség eszébe – és másodikra sem. Pedig arrafelé is készülnek egészen kiváló járművek, köztük olyan lélegzetelállító sportkocsik is, mint a Felino cB7, amelynek a napokban bemutatták az utcai változatát is. A cég fejlesztőinek legújabb remekműve állítólag valóban megfelel a közúti közlekedés előírásainak, ám ettől még nem lett kevésbé „vadabb”, mint elődje.
A kisebb észak-amerikai autós bajnokságokban szép sikereket elérő kanadai Antoine Bessette 2010-es visszavonulása után alapította a Felino nevű műhelyt, és kezdte meg egy olyan kocsi fejlesztését, amely elhozhatja a tapasztalt, adrenalin-függő sofőröknek a versenyautózás élményét. A célkitűzést látva nem meglepő, hogy a prototípus tesztelésére is főként a Forma–1-es futamnak is otthont adó montreali pályán került sor.
Így született meg végül 2017-re az orr-középmotoros, kétüléses cB7, amiről akkor a második kanadai hiperautóként írtak, a 2010-ben gyártásba került HTT Pléthore után. A versenyzésre teremtett cB7-esekbe 7.0 literes, nyolchengeres motorok kerültek, többféle változatban, amelyek közül a legerősebb 610 lóerős volt. Bessette elmondása szerint csapatával a modell debütálása óta azon dolgoztak, hogy mielőbb elkészüljön a „városi adaptáció” is – a jelek szerint pedig ez mostanra sikerült is.
A cB7R-nél (a névben az „R”, mint „road” utal a közúti használatra) megtartották az eredetileg a General Motorstól származó V8-asokat. Az alapverzióba 6.2 literes, 525 lóerős erőforrást szereltek be, amely 325 km/h-s száguldást tesz lehetővé. Az autó azonban kérhető 7.0 literes motorral is, ahol a lóerők száma minden eddiginél magasabb, 700, míg a végsebesség 345 km/h környékén van. A 100 km/h-s tempó a tesztek alapján 2,9 másodperc alatt érhető el álló helyzetből.
Az autó méretei alig változtak: a cB7R kb. 4,19 méter hosszú, 1,93 méter magas és 1,14 méter magas. Némi súlycsökkenés viszont megfigyelhető, az utcai változat ugyanis elődjénél 35 kilogrammal kevesebbet, 1135 kg-ot nyom, ami főként az eddig is használt karbon karosszéria-elemek tökéletesítésének köszönhető.
A tervek szerint az első tulajdonosok már idén beülhetnek a saját példányukba. Egy biztos, az exkluzivitás hiányára aligha panaszkodhatnak majd, hiszen a Felinónál mindössze 10 cB7R-est terveznek összerakni. A kis darabszám miatt, ahogy az a méregdrága sportkocsiknál megszokott, minden vevőnek lehetősége van a mérnökökkel való folyamatos egyeztetésekkel, meglehetősen tág határok között testre szabni leendő autóját. Éppen ezért az ár is elég széles skálán mozog: a „legegyszerűbb” verzióért 360 ezer kanadai dollárt, azaz valamivel több mint 80 millió forintot kérnek, de az összes extra megrendelése esetén az összeg majdnem a duplájára is nőhet.