A legtöbb autógyártó a világ fontos autós börzéire időzíti újdonságai bemutatását, így aztán a látogatók túlzás nélkül méterenként belebotlanak egy-egy sose látott, gyakran lélegzetelállító különlegességbe. Ezeken az eseményeken tehát meglehetősen nehéz kitűnni a tömegből, és felhívni magunkra a figyelmet. „De mi van akkor, ha fordítva gondolkozunk, és pont az elrejtőzésre törekszünk?” – tehették fel a kérdést nemrég a BMW-nél.
A válasz pedig a BMW X6 Vantablack lett, amely a cég közlése szerint a világ legsötétebb autója, és a Frankfurti Autószalonon várja az érdeklődőket – mármint azokat, akik megtalálják. A képek alapján ugyanis valóban úgy fest, hogy ha a járművet nem egy direktben megvilágított helyre teszik – és lekapcsolják a lámpáit –, szinte teljesen képes eltűnni. A fordított logika pedig akár be is jöhet, hiszen talán éppen ez csalogat majd oda sokakat a vállalat standjához.
A „trükkhöz” szükséges festéket persze nem a müncheni főhadiszálláson keverték ki, hanem a brit Surrey NanoSystems fejlesztette ki. Az általuk szabadalmaztatott Vantablack-réteget függőlegesen rendezett szén nanocsövek szőnyege alkotja, melyet különféle felületek bevonataként alkalmaznak. A „szuperfekete” anyag képes a látható fény 99,965%-át elnyelni, azaz gyakorlatilag nem vehető ki a róla visszaverődő fény.
A Vantablacket természetesen nem az autóipar kedvéért hozták létre, hanem például különböző optikai berendezésekhez, ahol a tükröződések csökkentésében van hatalmas szerepe. És bár egyre több szektor figyel fel rá az építészettől a földi méréstechnikán át egészen az űrkutatásig, alighanem a most kiállított BMW lesz az egyetlen autó, ami ilyen színezést kap.
Reklámfogásnak azért nem utolsó ez a köntös, amely tehát az X6-os legújabb, harmadik generációját rejti majd. A modellről egyelőre annyit tudni, hogy a tengerentúlon 340 lóerős, 3.0 literes, hathengeres, illetve 530 lóerős, 4.4 literes, nyolchengeres változatban lehet majd kapni, Európában pedig dízelekkel is piacra dobják majd. A kupétetős terepjáró, amely külsőleg csak minimális „fazonigazításon” esett át a második generációhoz képest, minden változatába nyolcfokozatú automataváltó kerül majd.
Várhatóan 2020-ban kerül majd forgalomba, azonban, ahogy fentebb is utaltunk rá, a közlekedésbiztonság szempontjából is meglehetősen problémás Vantablack változatot hiába keressük majd az utakon. Igaz, ha ott lenne, akkor se biztos, hogy kiszúrnánk…