Ezzel ül fel az „elektromos hype-vonatra” a Suzuki

Ezzel ül fel az „elektromos hype-vonatra” a Suzuki

Úgy tűnik, a nagy globális autógyártók ideig-óráig ellen tudnak állni a „zöld hullámnak”, de előbb-utóbb mindannyian előrukkolnak első teljesen elektromos modelljükkel. A villanyautóra váltó vevőkért zajló verseny legújabb nevezője a Suzuki, amely a tavaly bemutatott eVX koncepció nyomán a napokban hivatalosan is leleplezte történelmi típusát, az e-Vitarát. A Toyotával együttműködésben készülő crossover-SUV lesz a CarXpert szervizhálózat aktuális írásának főszereplője.

A két japán óriásvállalat nemrég erősítette meg, hogy elmélyítik partnerségüket az elektromos járművek fejlesztése terén. Ennek egyik legelső gyümölcse az e-Vitara, amely a hírek szerint jövőre – néhány külső módosítás után – Toyota-emblémával is az utakra kerül majd. Vagyis azok után, hogy korábban a Toyota Corollából és RAV4-ből átlogózás után Suzuki Swace és Across lett, most itt egy modell, ami épp ellentétes utat jár majd be a cégek közti „tudásmegosztásban”.

Az e-Vitara a maga 4,28 méteres hosszával leginkább a „szubkompakt” szabadidő-autók kategóriájába sorolható – igaz, még így is 10 centiméterrel hosszabb, mint az eredeti, belsőégésű motorokkal felszerelt Vitara aktuális generációja. Mindehhez a hagyományos elődhöz hasonló, 1,8 méteres szélesség és 1,64 méteres magasság társul. Amiben a villany-Vitara nagyon eltér a simától, az értelemszerűen a tömege: az elektromos hajtás kötelező kellékei miatt az autó átlagosan nagyjából 600 kg-ot „hízott”, azaz 1,7-1,9 tonnás lett.

Jelen állás szerint az újdonság háromféle verzióban debütál majd. Az indulómodell egy 142 lóerős teljesítményű, elsőkerék-meghajtású változat lesz, amely a maga 49 kWh-s (egyébként a kínai BYD vállalattól érkező) akkumulátora segítségével körülbelül 400 kilométert tud megtenni újratöltés nélkül. Ezt követi a szintén elsőkerekes, de már 172 lóerős motorral és 61 kWh-s akkupakkal ellátott variáns, melynél a hatótáv a tesztek alapján 500 km környékén van.

A paletta csúcsán pedig az ALLGRIP-e kivitelt találjuk, amely négykerék-meghajtású, miközben 181 lóerőt és 300 Nm-es maximális nyomatékot vonultat fel (szemben a fenti két modell 189 Nm-ével). Mindez azt jelenti, hogy a teljesítményt illetően az első tisztán elektromos Suzuki nagyjából felveheti a versenyt a japán gyártó által is legfőbb vetélytársként megnevezett Hyundai Kona Electric-kel és Peugeot e-2008-assal.

Az e-Vitarák a Suzuki indiai gyárában készülnek majd, de természetesen a nemzetközi piacokra szánják őket, azon belül is az elsők közt a villanyautózás iránt fogékonynak mutatkozó Európába (nem véletlen, hogy az ünnepélyes premierre is Milánóban került sor). A pontos árat a cég még nem közölte, a külföldi sajtóban mindenesetre bő 40 ezer euró, azaz átszámítva valamivel több mint 16 millió forint környéki indulóösszegről lehet olvasni. Az ígéretek alapján az itteni kereskedésekben várhatóan 2025 közepén találkozhatunk majd az úttörő villany-Suzukival.