Felfrissül és „felvillanyozódik” a BMW X2-es

Felfrissül és „felvillanyozódik” a BMW X2-es

A szokásosnál kicsit hamarabb, bő 5 év után teljesen megújul a BMW terepkupéja, a 2018 óta az utakon lévő X2. Azok után, hogy a kocsi a hagyományos meghajtású változatok mellett 2020 óta plug-in hibrid verzióban is elérhető, már senkit nem ért váratlanul, hogy a minap hivatalosan bemutatott második generációnál debütál a tisztán elektromos modell. De ezenkívül is számos érdekességet tartogat az újdonság, amiket a carXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében igyekeztünk összegyűjteni.

A BMW-típusokban jártasok már megfigyelhették, hogy az X-széria páros tagjai (2, 4, 6) tulajdonképpen a náluk eggyel kisebb sorszámú autók sportosabbra szabott alternatívái. Ezt a hagyományt követi az új X2-es is, amelyet továbbra is a többek közt a hangsúlyos kupés vonásai különböztetnek meg legközelebbi rokonától, az X1-estől.

Az autó – mostanság szinte kötelező módon – jelentősen megnőtt a frissítéssel: elődjénél csaknem 20 centiméterrel hosszabb (4,55 méteres), kb. 2 centivel szélesebb (1,85 m) és 3 centivel magasabb (1,56 m). Némiképp meglepő módon a tetemes megnyúlás ellenére a tengelytáv alig változott (+2 cm), ennek ellenére a müncheni vállalat azt ígéri, hogy mind az 5 fő a korábbiaknál jóval nagyobb kényelmet élvezhet majd az utastérben.

A hajtásláncot illetően Európa járt a legjobban, itt lesz ugyanis a legnagyobb a választék, ami háromhengeres benzines és négyhengeres dízeles erőforrásokkal indul. A belsőégésű paletta csúcsán az M35i xDrive áll, amelyben egy 300 lóerős, 2.0 literes, négyhengeres benzinmotor dolgozik, és a tesztek alapján 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra.

És ahogy azt fentebb már jeleztük, érkezik az iX2-es is, méghozzá két villanymotorral, melyek együttesen a típuson belül rekordot jelentő 313 lóerős teljesítményre és 494 Nm-es maximális nyomatékra képesek. A kocsiban egy nagyjából 65 kWh-s akkumulátorcsomag kapott helyet, ami a WLTP-szabvány szerint nagyjából 420-450 kilométer megtételére lehet elegendő újratöltés nélkül.

A beltér kialakításakor a fejlesztők nagyban támaszkodtak a tavaly leleplezett új X1-esnél bevált megoldásokra, és természetesen a friss X2-es is megkapta a korszerű infotainment- és vezetéstámogató rendszereket. A felár nélkül járó extrák közé tartoznak a teljesség igénye nélkül a fűthető sportülések, a bőrkormány, a kétzónás klíma, az esőérzékelős ablaktörlők és az önszabályozó fényszórók, de opcionálisan kormányfűtés, panorámatető és motorosan ki- és behajtható vonóhorog is kérhető.

A hírek szerint a megújult terepkupék már jövő tavasszal megérkeznek a kereskedésekbe, egyelőre nem részletezett árfekvéssel. Szakértők mindenesetre a belépőmodellek esetén forintban kifejezve 17,5 milliós, az M35i-nél kb. 21 milliós, az iX2-nél pedig 25 milliós összegre számítanak.