Az Európa (újbóli) meghódításáról álmodozó MG márka kompakt szabadidő-autója, a HS „ellentétes utat” jár be idehaza, mint a legtöbb típus: a plug-in hibrid verziója (EHS) már tavaly óta a kereskedésekben van, a kizárólag benzinmotoros változat érkezését azonban csak a napokban jelentették be. Ezzel a brit gyökerű, de kínai tulajdonú brand palettája egyre színesebbnek mondható – ráadásul a közeljövőben várhatóan a cég eddigi talán legígéretesebb modellje is elérhetővé válhat.
Az MG Rover vállalat 2005-ös csődje annak idején az egyik utolsó koporsószög volt az egykor legendás brit autógyártás koporsójában. A csaknem 100 éves múltra visszatekintő, jól csengő MG (Morris Garage) márkanév ezt követően a kínai állami tulajdonú SAIC-nál kötött ki, amely nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint az európai piac meghatározó szereplőjévé válni. Az itteni vásárlók kínai autógyártók iránti „szkepticizmusa” eleinte ezt nem tette egyszerűvé, azonban a globálisan évi több mint 5 millió járművet értékesítő cég a közelmúltban sokat lépett előre az öreg kontinensen is.
Ez idő tájt az MG kocsikat már Európa 26 országában forgalmazzák, köztük – 2022 ősze óta – Magyarországon is. A helyi képviselet friss közlése szerint a tavalyi év utolsó hónapjaiban összesen mintegy 300 autót adtak el, a 2023-as tervek pedig 2500-as volumenről szólnak, vagyis lassan, de biztosan egyre gyakoribb látvány lesz a hazai utakon az MG jellegzetes emblémája.
Ezért tehát immár az MG HS is sokat tehet, amely egy kb. 4,57 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,66 méter magas, elsőkerék-meghajtású, ötajtós SUV. A háromféle felszereltségi szint mindegyikében egy 1.5 literes, turbós, négyhengeres benzinmotor kap helyet, amely 162 lóerős teljesítményre és 250 Nm-es csúcsnyomatkra képes. Mindez éppen 10 másodpercen belüli 0-100 km/h-s sprintre elegendő, a kocsi végsebessége pedig 190 km/h környékén van.
Az itthoni MG-választék ezzel ötre bővült: a HS és a már említett EHS mellett ott van egy kisebb méretű szabadidő-autó (ZS), valamint annak elektromos változata (ZS EV), illetve egy villanykombi, az MG5. A nagyobb európai piacokon már rendelhető az MG4 nevű, ugyancsak tisztán elektromos ferdehátú is, amelyet a mértékadó DrivingElectric a 2023-as esztendő legjobb autójává választott. Az eddigiek alapján nem volna meglepő, ha a benzines HS után a többek közt a Volkswagen ID.3 riválisának szánt kocsi lenne a következő MG, amely megérkezik Magyarországra.