Amióta a Liberty Media 2017-ben átvette az irányítást a Forma-1 felett, folyamatosan arról hallani, hogy idővel az F1 egyre nagyobb szerepet kap majd Amerikában – vagy fordítva; Amerika az F1-ben! Ennek persze legalább annyi buktatója lehet mint előnye, de egy friss hír alapján a térhódítás folytatódni látszik: idén 1, jövőre 2, azután pedig akár már 3 futamot is rendezhet az Egyesült Államok!
Mindez nem lenne teljesen példa nélküli, hiszen 1982-ben már egyszer előfordult, hogy a száguldó cirkusz háromszor tette tiszteletet az USA-ban. Akkor a Los Angeleshez közeli Long Beach és Detroit után Las Vegas volt a „végállomás”, ott zárult ugyanis a Keke Rosberg egyéni vb-címét hozó idény. Érdekes módon most is a Nevada állambeli kaszinóváros az, amely a már-már stabil pontnak számító Austin és a jövőre debütáló Miami mellé beszállna harmadik tengeren túli helyszínként.
A már említett ’82-es GP volt a második és máig utolsó, amit Vegasban tartottak, méghozzá nem is akárhol: a híres Caesars Palace luxushotel és kaszinó parkolójában. Nem kis bravúr volt a szervezőktől, hogy a kétségtelenül tágas, de a mai pályákhoz viszonyítva kis túlzással zsebkendőnyi méretű területen ki tudtak alakítani egy 3,65 km hosszú, az előzéshez is elegendő szélességű aszfalcsíkot. Ha hinni lehet a sajtóértesüléseknek, a mostani Las Vegas-i Nagydíj is városi környezetben zajlana.
Stefano Domenicali, az F1 jelenlegi vezérigazgatója nemrég, amikor Miami 2022-es rendezése eldőlt, biztatónak nevezte a széria amerikai terjeszkedését, hiszen, mint mondta, az USA kiemelt fontosságú piac számukra. Ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen egy 330 millió lakosú, dúsgazdag országról van szó, ahol élnek halnak az autóversenyzésért. Igen ám, teszik hozzá sokan, csakhogy a legtöbb amerikainak az autósportot a NASCAR vagy az IndyCar jelenti, és kérdéses, hogyan fér meg ezek mellett a még mindig (bár egyre kevésbé) európai központú Forma–1.
Nos, ha úgy tetszik, utóbbi aggályra adott csattanós választ a nemrég véget ért austini versenyhétvége. Talán maguk az F1 vezetői se akartak hinni a szemüknek, amikor azt látták, hogy a pénteki szabadedzésekre 120 ezren látogattak el, vagyis annyian, amit sok helyszínen a vasárnapi futam helyi nézettségének is elfogadnának. Az összes esemény végül kb. 400 ezer embert csalogatott ki a Circuit of The Americasra, ami a 2019-es, azaz még a pandémia előtti Brit Nagydíj óta nem látott tömeget jelent.
Ha ebből indulunk ki, van keresnivalója a sorozatnak az Egyesült Államokba, így nem lenne meglepő, ha a következő évi 2 és az esetleges későbbi 3 után a távolabbi jövőben még többször kellene az európai tévénézőknek a késő esti órákig fennmaradniuk egy-egy amerikai futam közvetítése miatt.