Napjainkban az autógyártók palettája gyorsabban változik, mint valaha, kis túlzással minden napra jut egy frissen bemutatott új kocsiról szóló hír. A vállalatok nem szívbajosak, ha egy típust már néhány év után „nyugdíjazni” kell. Ebben a helyzetben, ha 10 évig folyamatosan gyártásban marad egy modell, már „nagy túlélőnek” számít. A Nissan egyik ikonikus autója egy friss bejelentés szerint pedig akár a két évtizedet is elérheti.
A 2007-ben bemutatott, sokak által csodált GT-R-ről van szó, amelyről a minap közölte a japán cég, hogy egyelőre nem döntötték el, milyen irányban haladjon tovább a fejlesztése, így várhatóan 2027 előtt nem is cserélik le a jelenlegi generációt. A Nissan hezitálásának oka ugyanaz, ami mostanság a legtöbb vetélytársukat is foglalkoztatja: milyen hajtáslánc mellett tegyék le a voksukat?
A ma gyártott GT-R-ek benzinmotorral készülnek, azonban a Nissannál is érzik a „nyomást”, hogy valamilyen teret adjanak a hibrid és az elektromos technológiának. Igen ám, csakhogy a cég vezetői nemrég arról beszéltek, az alternatív hajtással egészen biztosan drágulna az autó, márpedig jelenleg éppen az az egyik legnagyobb vonzereje, hogy a sportautók szegmensében a kevésbé drágák közé tartozik.
A japánok nem fogják elkapkodni a döntést, szerintük ugyanis nincsenek elkésve, a GT-R ugyanis annak ellenére megfelel a mai kor követelményeinek, hogy az alapjait immár 12 éve fektették le. Azóta két jelentősebb „ráncfelvarráson” esett át, amelyek az aerodinamikai tökéletesítgetés mellett a motort is érintették. A 3,8 literes biturbo motor a kezdeti 479 lóerősről előbb 2011-ben 550, majd 2017-ben 570 lóerősre izmosodott.
Hamarosan pedig jön egy jókora ugrás, a jövő évre beígért GT-R50 ugyanis a hírek szerint 720 lóerős lesz majd, ám mindössze 50 példány készül belőle. Úgy fest tehát, hogy a Nissan a következő években is arra készül, hogy csupán „finomhangolásokkal” és különböző limitált szériákkal igyekszik fenntartani az érdeklődést a GT-R iránt, mielőtt nekilátnának a vadonatúj generáció fejlesztésének.
És bár az eladási adatok – a cég szerint legalább is – egyelőre kedvezőek, azaz nincsenek lépéskényszerben, több szakértő megjegyzi, hogy a világ autós piacán jelenleg olyan mértékű és sebességű változások zajlanak, hogy bármelyik pillanatban felgyorsulhatnak az események. Ha a sportautózás világában egy csapásra a villanyjárművek kerülnek előtérbe, akkor könnyen lehet, hogy a Nissannak is „percek alatt” elő kell rukkolnia az elektromos GT-R-rel.