A minap hivatalosan is bejelentették a Bugatti-Rimac vegyesvállalat létrejöttét, azaz a jól csengő nevű francia sportkocsigyártó és az innovációjáról ismert horvát műhely egyesülését. A lépéssel mindkét márka nyerhet: a Rimac a Volkswagen-csoport „hátszelével” vetheti meg még inkább a lábát az autóiparban, a Bugattinak pedig kimondottan jól jön az új partner tapasztalata a szuperautóik elkerülhetetlennek tűnő, „elektromos fordulata” előtt.
Ha létezne olyan toplista, hogy az eladott autók mennyiségéhez képest melyik márka rendelkezik a legnagyobb hírnévvel, azt elég nagy eséllyel a Bugatti vezetné. A francia gyökerű, 1998-ban a Volkswagen-konszern érdekeltségébe kerülő cég tavaly történelme egyik legjobb évét produkálta, de így is mindössze 77 darab kocsit értékesített, ami még a közismerten borsos árcímkéik mellett sem jelentős tétel az anyavállalat összbevételében.
Nem véletlen, hogy a VW hosszabb ideje fontolgatta, hogy így vagy úgy, de megszabadul a nem túl profitábilis, kis túlzással „hobbimárkának” számító Bugattitól, hogy erőforrásait minél inkább az olyan jövőbe mutató projektekre összpontosítsa, mint az elektromobilizáció vagy az önvezető technológiák. Teljes mértékben végül nem hátráltak ki a nagy presztízsű brand mögül, ugyanis a már említett új vállalatnak 45%-ban a VW-csoport tagjaként a Porsche lett a tulajdonosa – a maradék 55% pedig a Rimacé.
Az üzleti részletek helyett talán többeket érdekel, hogy a fentieknek milyen hatása lesz a jövőben készülő autókra. Nos, rövidtávon nem sok, a tervek szerint 2023-ban azonban átadják a Zágrábhoz közeli Kerestinec településen (amelynek neve egyébként a magyar „kereszt” szóból ered) már most is épülő Rimac Campust, ahol a szakemberek közösen dolgoznak majd a Bugattik és a Rimac-ok fejlesztésén.
Az egyik első modell, amely már a Bugatti-Rimac érában gördül le a futószalagról, a Rimac Nevera nevű kétajtós, teljesen elektromos hiperautó lehet. A kerekeknél elhelyezett 4 villanymotorral ellátott kocsi 1914 lóerős teljesítményt és 2360 Nm-es csúcsnyomatékot tud majd, és 2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra. A 150 példányban gyártásra kerülő Neverába 120 kWh-s akkumulátorcsomag kerül, aminek köszönhetően akár 650 km megtétele is lehetséges két feltöltés között.
A Bugattikról szólva jelenleg úgy tűnik, néhány „hagyományos” meghajtású Chiront még kapnak a rajongók (bennük a jól ismert 8.0 literes, W16-os erőforrással), ám a hangsúly fokozatosan a hibrid, majd pedig a teljesen elektromos járművek felé tolódik. Pontos dátumok egyelőre nem ismertek, de az biztos, hogy a Rimac már eddig is bizonyított szakértelme hozzásegítheti a Bugattit egy viszonylag gyors és zökkenőmentes átmenethez a „villanyhiperautók” egyre inkább közelgő korszakába.